שוער בן 16 מרוסיה חזר למגרש פחות משלושה שבועות לאחר שחטף מכה ישירה מברק במהלך אימון. ב-4 ביולי, שוער הכדורגל, איוון זבורובסקי, ביצע חימום לקראת אימון עם קבוצתו FC Znamya Truda על הדשא ממש מחוץ למוסקבה. בעודו משחק בכדור, הגיע ברק פתאומי בהבזק ישיר אל השחקן הצעיר. ההבזק המתועד גרם לזבורובסקי להראות כאילו התאדה בחזרה אל השמיים יחד עם הברק.

רגע פגיעת הברק

המאמן, אנטון בסוב, מיהר אל השחקן חסר המזל ומצא אותו עם הפנים מטה כאשר חזית הגופייה שלו נשרה. האמבולנס הגיע אחרי שמונה דקות. סביר היה להניח שהוא הפסיק לנשום, אך בזכות עזרה ראשונה והחייאה הוא נותר בחיים. זבורובסקי אושפז בתרדמת. הוא כלל אינו זוכר את האירוע אך הסימנים על גופו הם תזכורת לתמיד. הוא קיבל מספר רב של כוויות, הנוראית מכולן נגרמה בגלל השרשרת שענד. "היה קשה לנשום", אמר זבורובסקי, "המצב הולך ומשתפר עכשיו והחיים חזרו לשגרה".

השוער איוון זברובסקי  (צילום: רויטרס)
השוער איוון זברובסקי (צילום: רויטרס)

ממנכ"ל מועדון הכדורגל נמסר כי התנאים היו נוחים באותו היום, השמיים אומנם היו מעוננים אך בסך הכל מזג האוויר היה בהיר ולא היו סימנים לגשם או רוח. "אם הייתה סופת רעמים, לא היינו מתאמנים", אמר המנכ"ל. אחרי שיקום קצר, השחקן הצעיר חזר אל המגרש ובשבוע שעבר, הוא חתם בקבוצה הבוגרת של מועדון הכדורגל.