סטפני בלייס, בת 44, נהרגה על ידי דוב שחור מחוץ לבקתה המשפחתית שלהם בצפון ססקצ'ואן, קנדה. בלייס יצאה עם בעלה ושני ילדיה הקטנים אל חופשה בבקתה פרטית השייכת למשפחתה. כאשר הגיעו אל החופשה, הם גילו כי ישנה בעיה באספקת המים בבקתה. בעלה של סטפני דאג לטפל בבעיה.

לאחר שאספקת המים בבקתה תוקנה, בלייס התקשרה לאביה בטלפון לוויני בשל קשיי הקליטה באזור. "סטפני התקשרה אלי על מנת לומר לי שקו המים לא עבד ושבעלה תיקן אותו. היא ביקשה מבנה בן ה-9 להיכנס פנימה על מנת לעזור לה עם האנטנה. אלו היו דבריה האחרונים", סיפר הוברט אסקווירול, אביה של בלייס.

סוג הדב שחור מהאירוע (צילום: רויטרס)
סוג הדב שחור מהאירוע (צילום: רויטרס)

אסקווירול נשאר על הקו. הוא החל לשמוע גרגורים ורעשים מטרידים – ואז שתיקה. הוא ניתק וניסה לחייג שוב מספר פעמים אך ללא מענה. "חלפה במוחי המחשבה שאולי היא הותקפה, אך ההתקפות הללו הן אחד למיליון". אמר אסקווירול. 

למרבה הצער, פחות מעשר דקות לאחר מכן, בעלה של סטפני, קרטיס, סיפר לאביה כי היא הותקפה על ידי דוב. הוא סיפר כי החיה האימתנית לא עזבה את סטפני. תחילה קרטיס ריסס עליו גז פלפל, דבר שרק עיצבן אותו יותר ולכן נאלץ לירות בו פעמיים. בעלה של סטפני ניסה לבצע בה פעולות החייאה אך כבר לא היה לה דופק. היא הובהלה לבית החולים בעיירה באפלו נארו השכנה, שם נקבע מותה.

משפחת בלייס לפני התקרית האיומה (צילום: רשתות חברתיות)
משפחת בלייס לפני התקרית האיומה (צילום: רשתות חברתיות)

תקיפות על ידי דובים הן נדירות במיוחד. מותה של סטפני מהווה תקיפה ראשונה מאז 1983, במחוז הקנדי בו שהו. בלייס ומשפחתה בילו בבקתה רבות והם היו מודעים לאמצעי הזהירות מפני דובים באזור. חוקרים מאמינים כי הדוב ניגש אליה בשקט מאחור מאזור מיוער עם בריכה קטנה הסמוך לבקתה. קרובי המשפחה של סטפני הקימו קרן התרמה מקוונת עבור קרטיס והילדים. הם הנציחו אותה כאם אוהבת שטיילה והייתה מאושרת עם בני משפחתה.