שמי גל ורדינון, אני גר בזכרון יעקב ועולה לכיתה י"ב בבית הספר הדמוקרטי היהודי־פלורליסטי קשת, המלווה על ידי רשת מיתרים. את החופש שלי התחלתי כמו כל התלמידים שסיימו י"א ־ בבגרויות. לאחר מכן התנדבתי בבית הספר רוטמן כדורי, בית ספר לתלמידים על הרצף האוטיסטי. שם נדבקתי בקורונה, ובעקבות זאת שהיתי בבידוד במשך שבועיים וחצי בבית עם כל משפחתי, שגם כן נדבקה.

את הבידוד ניצלתי לתכנון "ספתח" ־ שלושת הימים הראשונים של שנת הלימודים, המוקדשים לגיבוש התיכון וללמידה אחרת ומשמעותית, שמאורגנים על ידי התלמידים. השנה הארגון של ה"ספתח" היה מאתגר במיוחד בגלל ההנחיות. שכן אנחנו יכולים להיפגש רק עם אנשים מהקפסולה שלנו. זה מקשה מאוד על קיום השגרה המוכרת, ומגבלות אלו חייבו אותנו למצוא דרכים יצירתיות כדי להגיע למפגש בין הקפסולות.

ההנחיות הנוקשות, שמעוותות את ההתנהלות הרגילה, מייצרות מציאות שונה, שמשפיעה על האופי הייחודי של בית הספר. עם זאת, אני רואה בכך גם אתגר, שהתחיל בשותפות שלי בתכנון ה"ספתח", ושימשיך בשמירה על אופיו של בית הספר, למרות ההגבלות שמטילה עלינו הקורונה

הכותב הוא תלמיד בבית הספר קשת בזכרון יעקב, המלווה על ידי רשת מיתרים, שבו לומדים דתיים, מסורתיים וחילונים.