סייעות סמויות יוצבו מעת לעת במעונות ובצהרונים ברמת גן, בניסיון למנוע אירועים חריגים. כך הודיע מ"מ ראש עיריית רמת גן, ליעד אילני, המחזיק בתיק החינוך ואחראי על מפעלי בית עמנואל, המפעילים את המעונות.

המשטרה חוקרת חשד לאלימות לכאורה כלפי פעוט מצד סייעת במעון ברמת אפעל בעיר. הסייעת נעצרה לאחר בדיקת מצלמות האבטחה, והחקירה נמשכת. 

"הצבת הסייעות הסמויות נועדה לקבל דיווח אמיתי מהשטח על הנעשה במעונות ובצהרונים", הסביר אילני, והבהיר כי הוחלט על המהלך עוד לפני האירוע ברמת אפעל.

התעללות בילדים (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')
התעללות בילדים (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')

עוד מסר כי החל מהשנה כל סייעת המתקבלת לעבודה במעון או בצהרון, תהיה מחויבת לעבור מבחן אישיות והתאמה לתפקיד המאתגר.

"רמת גן היא העיר הראשונה שהחליטה לקיים מבחני אישיות על ידי פסיכולוג לכל מועמדת לעבודה כסייעת. אף פעם לא נוכל להבטיח מאה אחוז הצלחה, אבל אני מאמין שזה יצמצם משמעותית אירועים חריגים", אמר. לדבריו, בעקבות מבחני ההתאמה לא התקבלו לעבודה כעשר מועמדות.

ממלא מקום ראש עיריית רמת גן, ליעד אילני (צילום: ראובן קופצ'ינסקי)
ממלא מקום ראש עיריית רמת גן, ליעד אילני (צילום: ראובן קופצ'ינסקי)

עם זאת, לסייעות המועסקות כיום לא יתבצעו מבחני התאמה. "מדובר בעובדות קבועות, ואין לנו אפשרות לערוך גם להן מבחני התאמה, כי מדובר בהרעת תנאי עבודה", ציין. "חשוב לנו, בנוסף, לספק גם תנאי עבודה טובים לסייעות, והשכר שלהן יעלה השנה בכ־5%־10%".

אילני הודיע עוד כי ייקבע תו תקן עירוני, שייקרא "רמת גן ניקוד", לגנים הפרטיים בעיר.תו התקן יכלול שורת תנאים, ובהם: היותו של לפחות אחד מאנשי הצוות איש הוראה, הצבת מצלמות בגן ואישור בטיחות. "אין לנו אפשרות חוקית לאלץ גנים פרטיים לקבל את תו התקן, אבל נפרסם את אלו שיש להם תו תקן", הדגיש.

פרשת ההתעללות ברמלה: סרטונים ממצלמות אבטחה