המתיחות באזור הצפון תלווה את צה"ל גם בתקופה הקרובה, וזאת אף שעל פני השטח המצב נראה רגוע ומתקיימת שגרה אזרחית. הדברים שאמר שלשום מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לגבי החשבון הפתוח שנותר עם ישראל, ועל כך שארגונו ימשיך לפעול על מנת לגבות מחיר מצה"ל, לא הפתיעו אף אחד במערכת הביטחון. 

תיעוד ניסיון הפיגוע בגבול לבנון, קרדיט: דובר צה"ל

ההערכה בישראל היא כי נסראללה מעוניין בפעולה מוגבלת שמטרתה להרוג לוחם צה"ל, בתגובה למותו של פעיל חיזבאללה בתקיפה המיוחסת לישראל בסוריה לפני כחודש.

בצה"ל סבורים כי למרות המתיחות הגבוהה העשויה להימשך תקופה ארוכה, אין לכך כל השפעה על השגרה האזרחית בצפון, הן על התושבים המתגוררים באזור והן על מטיילים שמבקרים בגליל ובגולן.

לבנון: כוח או''ם בודק את התקרית שארעה בהר דב (צילום: טוויטר)
לבנון: כוח או''ם בודק את התקרית שארעה בהר דב (צילום: טוויטר)

ההערכה בצה"ל היא כי חיזבאללה ימשיך לנסות ולבצע פיגוע לאורך הגבול, כאשר בשני ניסיונות הפיגוע האחרונים ניסה לבצע זאת על ידי אמצעים מדויקים וצלפים, על מנת שהאירוע לא ייצא מכלל שליטה. 

עם זאת, בצבא לוקחים בחשבון גם אפשרות של ניסיון ירי נ"ט לעבר כוחות צה"ל, ולכן בשטח ממשיכים לשים דגש על מניעה וצמצום כניסה לשטחים מאוימים מלבנון, וכן להימנע ככל הניתן מטעויות טקטיות בשטח שאותן ממשיך החיזבאללה לחפש. 

נוכח המצב בשטח וההערכה כי חיזבאללה ימשיך לנסות להוציא לפועל פיגוע נגד כוחות צה"ל, הכוננות הגבוהה עשויה להימשך גם אל תוך תקופת חגי תשרי.