על פי מקורות זרים, החיסון לקורונה קרוב מאי פעם. בשורה נהדרת, לכל הדעות. אני רק שאלה: האם אפשר על הדרך גם לחסן אותנו מפני בדיחות הקרש של גיא זוארץ? שכן גם לקורונה וגם לבדיחות הכושלות יש אותם תסמינים כגון חולשה, עייפות ואובדן שמחת החיים, אז מה הסיכוי שעל הדרך נירפא גם מבדיחות ה"יעקב, הילד מקומבן" ו"בני, גם במשימה הזו אתה תפסיד"? גמזו, תארגן אותנו, תעשה טובה.

הישרדות VIP. צילום: רשת 13

עד שחלומנו יתגשם, חוזרים למשחק. לאחר שהשורדים קמו לבוקר נוסף של תובנות מפאפי צ'ולו ועדי בוזגלו, סוף סוף חזרנו לפורמט וצפינו במשימת חסינות, מהקשות שהיו כאן. השורדים מצאו עצמם תלויים באוויר בין קוביות כשרק ידיהם ורגליהם מחזיקות אותם ביניהן. אט אט הם נשרו, עד שמשולש הכוח ירדן-אסי-עידן נותר לבסוף לתלת-קרב אגרסיבי, שבסופו פרשה ירדן והותירה את צמד החביבוזגלו להילחם זה בזה.

אסי בוזגלו בהישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
אסי בוזגלו בהישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

לכאורה, מתבקש מצד עידן להפסיד לאסי, שכן זה התרחיש האידיאלי עבורו – אסי מתקדם צעד משמעותי מאין כמוהו לעבר הגמר, ועידן לא צריך לסנגר עליו ולמצוא תירוצים מדוע לא להדיחו, דווקא ברגע קריטי כזה. מפה לשם, עידן אכן הפסיד (לאחר מאבק די עיקש אך אין לדעת האם פרש כדי להעניק לו את הניצחון או לא), ואסי יכול לנשום עמוק ולדעת שהגיע לרביעייה האחרונה בשבט. בתוך כך, אך מתבקש שג'רבי, זו ששניהם שמו עליה את עיניהם והכתירו אותה כשורדת שהכי לא כדאי להגיע עמה לגמר, תהיה המודחת הבאה.

תראו, זה מובן - 56 פרקים כבר מאחורינו (קולטים?!) ועל דבר אחד כולנו מוכרחים להסכים - ירדן ג'רבי היא הזוכה האולטימטיבית: היא אישה בפורמט כוחני, ניצחה אין ספור משימות, הובילה מהלכים אסטרטגיים והצליחה לשמור על יחסים טובים כמעט עם כולם. צריך להיות משוגע או עיוור כדי לא לבחור בה לניצחון ולכן, אם בארבעת השורדים הנותרים ישנו שביב קטן של רצון לנצח – עליהם להדיח אותה במועצה הקרובה.

ירדן ג'רבי בהישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)
ירדן ג'רבי בהישרדות VIP (צילום: צילום מסך רשת 13)

מנגד, בני הוא השורד שהכי משתלם לשבת לצידו בגמר. לא משנה כמה פתקים יהיו לו בכד, הדחה שלו בשלב זה היא לא פחות מטיפשית – הבן אדם הצליח לריב כמעט עם כל שורד - שני רק לליטל סמדג'ה, הפסיד כמעט בכל המשימות, לא יצר קשרים עמוקים ובאופן כללי לא נצרב בתודעה כשורד המושלם. די, אחרי עונה שלמה ומתישה של בריתות, "מילה" וחברויות – הגיע הזמן להתפכח, לחשוב באופן אינדיבידואלי ולזכור שמיליון שקלים מונחים על הכף. אחרת, תסיימו כמו ישראל שאמנם נאמן לערכים שלו – אבל הרחק מהבקתה. 

ההצצה לפרק הבא מלמדת על כך שעל הגריל נמצאים שני שמות: אלינה ובני. ירדן מפצירה בעידן, בתמימות השמורה למי שבטוחה שבריתם חיה ונושמת, להדיח את בני (שכן הפתק הקבוע הנושא את שמו כבר ממתין לו בכד) ובמקביל בני מתחנן על חייו לכל מאן דבעי ומוציא מאסי הצהרה שיצביע לאלינה. שמה של ירדן לא מוזכר ולו לרגע כאופציה להדחה (מה שמדליק נורה אדומה לכשעצמו).

 אפשר רק לשער שמה שראינו בפרומואים יתגלה כבדיה, כרגיל, ואף אחד מהשמות הנ"ל לא יודח בסופו של דבר. מצד שני – הדחה של ירדן תוכיח שלשורדים בכל זאת יש הבנה אסטרטגית, וגם זה לכשעצמו נשמע תרחיש בדיוני. בקיצור, שוב אנחנו כנועים תחת המזימות של ההפקה ונצטרך להמתין לפרק הערב בשביל לגלות מי הודח, אבל היי – לפחות המשפחות חזרו הביתה. No More "פאפי" ו"חיים שלי!" לפחות עד הגמר. נו טוב, גם זה משהו.