איפה הם היום? חתונה ממבט ראשון, שנה אחרי אותו יום מביך בו צעדו המשתתפים לעבר אדם שאינם מכירים ונדרו לאהוב מבלי לשפוט, לפתוח את הלב ואת הרגעים הכי פרטיים למצלמה. לסמוך על מומחים ופסיכולוגים, לנסות לא להביך יותר מדי מול המצלמה ולהתנהג כאילו זה נורמלי לגמרי כל מה שקורה שם.

2020, איזה שנה זו הייתה. מעניין איך הם שרדו את השנה הזאת, קשה להיות פליט ריאליטי במציאות ללא השקות, מסיבות או אפילו בתי קפה לקצת פפראצי. הפרק נפתח עם הדר ודניס, המנצחים הגדולים של העונה, חוזרים לאולם בו התחתנו. האולם עומד ריק, בצד עמדת חיטוי ידיים, תזכורת לכך שאין אירועים בתקופת הקורונה. זה הוא הרגע הכי עצוב בפרק.

הדר ודניס מדברים על הרצון של הדר להצעת נישואין, לחתונה אמיתית. אני לא מבין, הכל היה שקר? השמלה? הצלם? הם פשוט מזלזלים בהפקה שההפקה הרימה למענם. זה חתונה ממבט ראשון, לא "חתונה ממבט ראשון ואז עוד חתונה אם מתאהבים". אתם זוג מבחינתנו, לא צריך עכשיו הצעה, טבעת ועוד חופה. אם כבר, כמו דודה טובה בחתונה, מחכים לראות אתכם בעונה הבאה של "בייבי בום".

הדר מגמגמת כשדניס שואל אם הוא היה הטעם שלה כשנפגשנו לראשונה, לא נעים לה להודות שהיו לה חששות לגבי בן זוג רוסי. אבל הם מבטיחים לנו שזה עבד והצליח בזכות תקשורת טובה, פשוט לדבר ולהקשיב. בינתיים אני קצת הפסקתי להקשיב, יותר מדי פלאשבקים, די משעמם למען האמת, לראות אותם נזכרים בחתונה. כנראה שהם הזוג היחיד שראה שוב את הסרט חתונה שלו. 

דנית, אמיר והגבעה המיתולוגית. פלאשבקים פחות נעימים: דנית מספרת לחברה שלה על סגירת המעגל, בעודה עם מסכה מנומרת תואמת לחולצה. נמרה חופשיה נזכרת בעלבונות שאמיר הטיח בה. אבל הכל לטובה, דנית מודיעה שהיא חזרה לשוק הבשר, אפילו יצאה כבר לדייט, אין לך בושה? ככה מבלי לתעד? פינה בתוכנית בוקר? מה פתאום כל הבושה והפרטיות הזאת? זו לא דנית שאנחנו מכירים.

לגבי הבחור החדש בחייך, מקווה שאתה יודע שצריך להראות חיבה לחיית המחמד ולהגיד לדנית כמה פעמים ביום שאתה נמשך אליה. חוץ מזה, אני די בטוח שזה יעבוד, דנית מספרת שהם יצאו לדייט אחד והיא כבר מדברת עליו בטלוויזיה. לא מלחיץ בכלל.

מה עם אמיר? הוא לא מוזכר כמעט, בלעדיו דנית לא הייתה יכולה להגיע לרמת מאמי לאומית. הוא נמלט כל עוד נפשו בו, לא הגיע לאף מפגש סיכום, או פולו-אפ, בשפת הפסיכולוגים. נכון שהוא לא היה בסדר, אבל מה עלה בגורלו? האם הוא גם חזר לצאת? אולי הכיר מישהי עם חתולה? או אפילו מישהי שהוא נמשך אליה? 

עוברים לרוני, היא עברה לגור עם בן זוג חדש, שוב פעם מוצג רק הצד של האישה בקשר. לאן נעלם הגבר? איפה נעם שניסה בכל כוחו להתעלות על הרתיעה שלה מנמוכים. מרגיש שההפקה מגמדת בחשיבות הגברים וזה ניכר מאוד בפרק הפלאשבקים. אם הם לא נשארו, הגבר מחוץ לתמונה. שולח תפילה לגברים שבוכים בלילה, אולי תזכו לעונת VIP, תחזרו לעוד סיפור אחד של אהבה, בחתונה ממבט שני. 

הגר וניר. רופאה קרה ומרוחקת פתאום חמימה ומאושרת בעודה מחפשת דירה עם ניר. מספרת על תהליך מטורף שהיא עברה בתוכנית, עוברים בין דירות במגדלים, מדברים על הכל בקור רוח של מנתח, אין את הצחוקים והכיף של דניס והדר. שאפו גדול להפקה, הצלחתם, ככה נראים זוג שנה אחרי חתונה. 

זה בעצם היה פרק של הפסיכולוגים נזכרים, טופחים לעצמם על השכם. אם זה עבד, זה כי הם היו שם, אם זה לא עבד, זה אשמת הזוגות. מתייחסים לנושא הליהוקים, מבטיחים שהזוגות נבחרו לא במטרה "לעשות טלוויזיה מעניינת", אלא שיש מסע פסיכולוגי שהם רוצים להוציא את הזוגות, מה עם המסע הפסיכולוגי של הצופים לעבר טלוויזיה מעניינת? מחזיקים אצבעות לעונה הבאה.