שריפה אבו עמר, מחנכת כיתה י"א בתיכון החברתי "דרור רמלה" היא האישה שנורתה למוות מכדור תועה במסגרת סכסוך בין שתי חמולות ברמלה. שריפה הייתה בת 33 במותה, והותירה אחריה בעל – מוחמד, שלושה ילדים קטנים – עארף בן 4, ריאן בן 2.5 וליאן שנולדה רק לפני שישה חודשים. בתום דיון שנערך בבית משפט השלום בראשל"צ הוארך בעשרה ימים מעצרו של אחד החשודים במעורבות באירוע. מעצרם של שני החשודים הנוספים הוארך בשישה ימים.

רשת "דרור בתי חינוך" פרסמה הודעה לאחר היוודע דבר מותה של המורה, בה נכתב: "ליבנו המום וכואב עקב מותה הטרגי של שריפה אבו עמר, מחנכת כיתה י"א בתיכון החברתי דרור רמלה אשר נהרגה אתמול בלילה, שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים, בעקבות אירוע ירי אל עבר ביתה. לא כך רצינו לפתוח שנה".

"שריפה הייתה רכזת חברתית בבית הספר ומחנכת אהובה ויקרה בשבע השנים האחרונות", נכתב בהודעה. "רק אתמול הגיעה לבית הספר, קישטה והכינה אותו כל היום להגעת החניכים והחניכות. היא הייתה מורה מסורה לעבודתה, לתלמידים ולצוות, מלאה בחיים, יצירתיות ויוזמה. בשנת הלימודים שעברה היא סיימה מחזור י"ב והשנה הייתה אמורה לפגוש חניכים חדשים בכיתה י"א, התכוננה והתרגשה מכך. כולם המומים, כואבים ואבלים את אובדנה הנוראי".

קישטה את בית הספר לקראת החזרה ללימודים. שריפה אבו מועמר (צילום: דרור בתי חינוך)
קישטה את בית הספר לקראת החזרה ללימודים. שריפה אבו מועמר (צילום: דרור בתי חינוך)

שריפה ריכזה את החינוך החברתי והמעורבות החברתית בבית הספר, יזמה מסע אימהות לרגל יום האם, מפגשי חיים משותפים עם בתי ספר יהודיים, מעורבות חברתית של תלמידים בעיר ועוד.

בית הספר בו לימדה שריפה נערך הבוקר כדי להתמודד עם דבר מותה. התלמידים נפגשו עם צוות המורים ושוחחו על האירוע, ומקבלים את הליווי המקצועי מהשירות הפסיכולוגי ומגורמים נוספים במשרד החינוך וברשת.

זירת האירוע ברמלה, הערב (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע ברמלה, הערב (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

יש להזכיר שלפני מספר חודשים נכנסו כוחות מג"ב ויס"מ ויחידות מיוחדות של המשטרה לרמלה ולשכונת ג'ואריש בעקבות החיסול המשולש שאירע בצומת לוד, ובעקבות אירועי הירי שהתרחשו בג'ואריש לאחר החיסול המדובר. המשטרה הפגינה במקום נוכחות גלויה במשך מספר שבועות. דובר על הקמת תחנת משטרה בתוך השכונה, במקביל לפעילות הסמויה, אך מתברר כי כאשר מבצעי הפעולות הללו רוצים לבצע ירי - הם אינם נרתעים, וכך קרה גם אמש, כאשר במסגרת סכסוך עקוב מדם בין שתי חמולות בוצע ירי, וכדור תועה חדר לביתה של אבו עמר, שהייתה לרוע מזלה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. 

אבו עמר נפגעה מהירי באורח אנוש ופונתה על ידי צוות מד"א לבית החולים, שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום ונפתחה חקירה שכללה איסוף ממצאים, לרבות ממצאים פורנזיים, ובתום מספר שעות הצליחו חוקרי מרחב שפלה לבצע את מעצרם של שלושת החשודים.