בעקבות כשלון המשא ומתן: הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות ופורום הנהגת ההסתדרות אישרו היום (שלישי) פה אחד, הכרזת סכסוך עבודה כללי בכל מקומות העבודה במגזר הציבורי, על רקע כוונת האוצר משרד האוצר לקצץ בשכר 700 אלף העובדים במגזר הציבורי, והמבוי הסתום אליו נקלע המשא ומתן בנושא. על פי החוק, בתוך שבועיים מהכרזת סכסוך העבודה, תוכל ההסתדרות להתחיל לנקוט בצעדים ארגוניים במגזר הציבורי.

כזכור, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, כינס היום את מוסדות ההסתדרות לישיבות חירום שלא מן המניין, לדיון בבקשתו להכרזת סכסוך עבודה כללי במגזר הציבורי. הדרישה לסכסוך מגיעה בעקבות "מאבקו של שר האוצר כ"ץ ב-700 אלף עובדי המגזר הציבורי", כהגדרתו.

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו''ר ההסתדרות, ארנון בר דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

כמו כן, ביום ראשון השיחות בין ההסתדרות משרד לאוצר בנוגע לקיצוצים שייערכו במגזר התפוצצו ונקלעו למבוי סתום. במהלך היום התקיימו פגישות בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן וצוותי המו"מ, אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות ולא נמצאו פתרונות לסוגיות שבמחלוקת.

הפגישה הגיעה בעקבות הודעתו של שר האוצר ישראל כ"ץ כי החליט לקדם קיצוץ שכר במגזר הציבורי. בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב השר כי "מקבלי השכר הגבוה והפנסיות הגבוהות במגזר הציבורי נדרשים כעת לתת את חלקם לטובת המאבק בקורונה. גם השרים, הח"כים, השופטים והדיינים יתרמו את חלקם. אני מצפה מיו״ר ההסתדרות להפגין מנהיגות ולהגיע להסכמות בנושא".