לאחר ההתפטרות: ראש אגף התקציבים הפורש, שאול מרידור, העניק הערב (שלישי) ראיון במהדורת החדשות של ערוץ 12, והתייחס להלך הרוח בין משרדו לבין שר האוצר ישראל כ"ץ, אותו ביקר בחריפות. "מסילבן שלום ועד כ"ץ לא היה כדבר הזה עם אף אחד מהשרים שעבדנו איתם. אין לו שום קשב לחומר מקצועי, הוא מסתכל בטלפון, עובר לדבר אחר. שר אוצר זה לא שר תחבורה יותר גדול. זה השר שהוא שומר הסף האחרון כשר", אמר מרידור. 

כשנשאל לרקע להתפטרותו, ענה מרידור כי "ברגע שהרגשתי שאני לא באמת משפיע, שהמדיניות שוברת כל מוסכמה אפשרית מבחינת התקציב - החלטתי שזה יותר מידי בשבילי. זו הייתה החלטה לא בהיסח הדעת. המכתב שכתבתי מאד חשוב בעיני, משום שהוא שם מראה לא פשוטה, אבל אמיתית וכנה, על איך הדברים מתנהלים". 

הודעת נתניהו והשר כ"ץ (משרד רה"מ)

בתוך כך, הגיב לביקורת שהוטחה בו על ידי השר, על כך שסירב ליישם מדיניות, ואמר כי "שירות המדינה לא אמור להיות חבורה של 'יס מנים', זו תהיה טעות קשה אם זה יקרה. אני לא חושב שהייתי כזה למרות שתמיד יישמתי מדיניות, וצריך להלחם כדי שזה לא יקרה. אני מסכים שאני צריך ליישם את מדיניות שר האוצר, ואנחנו אכן צריכים ליישם מדיניות של הממשלה שמחליט, אבל צריך לעבור תהליך מאד מקצועי. האמירות הקשות של השר בטלוויזיה, של 'אני אחליט ואתם תבצעו' - זה חלק מהמשוואה. לא הייתה החלטה שהתקבלה בדרג המדיני ואני הצוות שלי לא יישמנו". 

"עבדתי עם הרבה שרי אוצר", הוסיף ואמר "לא נתקלתי בדבר כזה. אין הקשבה, דיון מקצועי, שקילת שיקולים - זה פשוט לא קיים. היו גם לצערי מקרים בהם כ"ץ לחץ מאד על הדרג המקצועי וגם עלי לשנות אומדנים כדי לייצר כסף, ולא הסכמתי עם זה. בסופו של דבר, הסברתי כי אלו לא דברים שמשנים ועושים אותם במדינה מתוקנת. בסוף זה לא קרה כי לא הסכמתי אבל זו נורת אזהרה מאד חריפה". 

ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)
ישראל כ''ץ (צילום: פלאש 90)

לבסוף, התייחס למשבר הפוליטי סביב סוגיית התקציב ואמר: "נפרצו פה כללים שלא נפרצו אף פעם באף מדינה. כין מסגרת לתקציב, אין דיון על סדרי עדיפויות. אתמול זה היה בוטה בראיון שהיה עם כ"ץ, התקציב הוא כלי פוליטי וזה בלתי אפשרי.  לא כל דבר יכול להיות כלי לפוליטיקה. תקציב זה אבן יסוד למדינה להעביר כסף לאזרחים, להגיד מה עושים ומה לא עושים - זו אבן יסוד". 

מלשכתו של שר האוצר נמסר: "שאול מרידור נהג בשרירות לב ואחראי באופן ישיר לכך שציבור רחב שנפגע מהקורונה לא קיבל את הסיוע שהגיע לו מהממשלה. כאשר השר כ״ץ נכנס לתפקידו הוא תיקן את התוכניות ודאג להזרמת הסיוע לציבור. שאול מרידור סרב להכיר בעובדה שהוא פקיד המחוייב במילוי הנחיות הדרג המדיני וניסה למנוע את יישום המדיניות, בחבירה לשורשי משפחתו ולאופוזיציה, תוך התקפות פומביות, תדרוכים והדלפות מדיונים, כדי לפגוע במדיניות הממשלה.

על רקע זה הודיע השר כ״ץ ליועץ המשפטי לממשלה על כוונתו לפטר אותו ושעה לאחר מיכן הניח מרידור מכתב התפטרות מבוהל ומלא בשקרים ובהשמצות. השר כ״ץ מנהל את משרד האוצר בבטחון וברוגע, כפי שעשה בכל תפקידיו עד כה, תוך שמירה קפדנית על מנהל תקין וסגנון נאות - יחד עם עמידה על כך שהמדיניות אותה קבע תיושם ע״י הדרגים המקצועיים".