סקירת הטלוויזיה החדשה מבית סמסונג, ה־QLED Q95T בגודל 55 אינץ', המחישה עבורי את הקו שמאחורי סדרת ה־QLED החדשה של החברה לשנת 2020, ששמה דגש על המשך שיפור התמונה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לצד הפיכת הטלוויזיה לכלי חווייתי במסגרת שדרוג הבית החכם.

מבחינת פרזנטציה המסך החדש של סמסונג הוא משהו שכיף להסתכל עליו גם שהמסך כבוי, בין אם הוא עומד על השידה באמצעות מתקן התמיכה או תקוע על הקיר, הטלוויזיה היא חלק מפריטי הריהוט שאתם מתים להציג לחברים.

הטלוויזיה החדשה עושה עבודה מצוינת באינטגרציה עם המכשירים החכמים בבית באמצעות מערכת Tizen, המשלבת תכונות ייחודיות מתקדמות כמו Tap View (שיקוף מיידי בהקשה על הטלוויזיה), אפשרות לפיצול המסך כדי לצפות בתכנים שונים בו זמנית (מעולה למעקב אחר שידורי ספורט או המתנה לשידור), וכמובן החזרה של Ambient Mode+, מצב אווירה מיוחד המטמיע את הטלוויזיה כחלק מעיצוב הבית ומאפשר לכם להציג תמונות ביתיות, אומנות, ואפילו לצלם את הקיר מאחור ולתת לטלוויזיה להיטמע ברקע. 

בנוסף, המסך החכם מתחבר ישירות לאפליקציית SmartThings של סמסונג, וכמובן שגם לעזר הקולי, אז השליטה מאוד פשוטה ומהירה. 

השלט עצמו די פשוט למראה, נוח לשימוש, ומציג גם כפתורים ייעודיים לנטפליקס ואמזון פריים, אבל בגלל מגוון הדרכים האפשריות לתקשר עם הטלוויזיה, מצאתי את עצמי עושה בו פחות שימוש. 

כמובן שהדבר הכי חשוב בטלוויזיות היום זה איכות הצפייה וסדרת ה־QLED של סמסונג, שאותה השיקו בארץ Samsung Electronics Israel וחברת סמליין, שממשיכה לאפשר לנו לראות אחרת באמצעות מעבד הבינה המלאכותית המשופר Quantum Processor 4K אשר משדרג את התצוגה כדי לייצר חוויה מותאמת לתוכן המוצג. 

בהירות המסך ובקרת הקול בטלוויזיה מתאימות את עצמן לכל מצב צפייה ותוכן, סצינה אחר סצינה בזמן אמת. בנוסף להשבחת התמונה, אחראי המעבד, בין היתר, על פיצ'רים נוספים, כמו שיפור האודיו ומעקב אחר אובייקטים בתמונה.

יכולות שיפור התמונה המובנות במעבדים החכמים בסדרת ה־4K וה־8Kשל סמסונג מייצגות יותר מכל את עתיד הצפייה והיכולת שלנו לא להסתמך על מקורות השידור לקבלת איכות תמונה גבוהה במיוחד.

יכולת נוספת של המסכים זה ניתוח אזורי הצפייה ושליטה על התאורה כדי להוסיף עומק, וכתוצאה מכך - גווני שחור עמוקים ופחות סינוור. היא עושה שימוש בשכבה חדישה נגד סינוור והשתקפות שהתווספה לשכבה נוספת הקיימת בפאנל. שתי השכבות יחדיו ממזערות סינוור והשתקפויות על ידי מיקוד האור ופיזורו באופן אחיד לאורך הטלוויזיה.

המסך מגיע עם יכולות גיימינג מובנות לשיפור חוויית הצפייה בזמן משחק, כמו Free Sync ליצירת תמונה חלקה ללא מריחות וללא לאגים, Dynamic Black Equalizer להצגת סצינות חשוכות ברמת פירוט גבוהה, Game Motion Plus המבטיח תמונה חלקה ברזולוציות הגבוהות ביותר, ו־Surround Sound ליצירת חוויית סאונד מותאמת. הטלוויזיה עושה את המעבר בצורה אוטומטית ולא דורשת התערבות של המשתמש.

מבחינת חיבורים, קוויים ואלחוטיים, כמובן שלא יהיה לכם מחסור באופציות חיבור לכל מכשיר חיצוני שתרצו לשתף באמצעות קופסת ה־ONE CONNECT המגיעה עם הטלוויזיה ואחראית על הקישוריות שלה.