החלק הארי של תחלואת הקורונה בישראל היא במגזרים הערבי והחרדי, כך אומר היום (רביעי) שר הבריאות יולי אדלשטיין בוועידת הקיץ של כנס בשבע. אלשטיין מבהיר כי לא מדובר בגזענות או התנשאות: "התנאים של הצפיפות גורמים ליותר תחלואה ומי שצריך להתבייש במצב הזה אלה ממשלות ישראל". עוד חשף השר כי לפני שפרופ' רוני גמזו מונה לפרויקטור הקורונה היו ארבעה אחרים, "אך לצערי הם נפלו". 

שר הבריאות יולי אדלשטיין בכנס בשבע. צילום: כנס בשבע

השר התייחס גם לסערת הנסיעה לקבר רבי נחמן מברסלב באומן ועונה לביקורת על האיסור להגיע לשם: "הכרתי את אומן עוד לפני שרוב המאמינים הכירו את אומן, הנסיעה לאומן תביא תחלואה". כזכור, חסידי ברסלב זועמים על ראש הממשלה בנימין נתניהו על איסור הטיסות לעיר האוקראינית וגם על פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו, משום שלדבריהם, בעקבות מכתב שכתב בלנשיא אוקראינה ובו ביקש לאסור הגעת מתפללים לאומן, פרצו תקריות אנטישמיות במקום.

בשבוע שעבר אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלינסקי כי "ברור לנו כי חגיגות ראש השנה ההמוניות באומן יביאו לקריסה קטסטרופלית גם באוקראינה, וגם באותן המדינות שמהן יגיעו המתפללים. ראש הממשלה נתניהו הזהיר אותי מפני קריסה המונית, ביקשו מאיתנו שנסגור את אומן". בשיחה עם רבנים אמר הנשיא כי "שוחחתי עם מר בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל. הוא הביע את דאגתו וסיפר כי כ-8,000 ישראלים אמורים להגיע לאומן השנה, כאשר בשנים הרגילות היו מגיעים רבים בהרבה. אנחנו צריכים להתחשב במצב התחלואה הגוברת ולמנוע התקהלות המונית", הוסיף.

אדלשטיין התייחס גם לפסיקת בג"ץ להרוס את היישוב מצפה כרמים: "זה מרתיח אותי, סוג של חזרה לימים אפלים. אני מקווה שההחלטה האבסורדית בבג"ץ עוד תשתנה".