אדם שבוחר להתקשר עם חברת ביטוח בהסכם ביטוח תוך העברת סכומי כסף בלתי מבוטלים מידי חודש, לרוב מצפה כי לאחר מעורבות בתאונה או אבחון של מחלה הוא יוכל לקבל את תגמולי הביטוח מהמבטחת. למרבה הצער, במקרים רבים לאחר קרות מקרה הביטוח המבוטח מגלה כי חברת הביטוח מסרבת לשלם לו את הפיצויים שמגיעים לו מכוח פוליסת הביטוח ומותירה אותו חסר אונים.  

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין דוד סער, לחץ/י כאן.

חברות הביטוח מעוניינות למקסם את ההכנסות ולצמצם את ההוצאות
אין זה סוד כי חברות הביטוח הן חברות עסקיות שמטרתן למקסם את ההכנסות, לצמצם את ההוצאות ועל ידי כך להביא להגדלת הרווחים. לפיכך, לא מפתיע לגלות כי מידי שנה חברות הביטוח דוחות פניות רבות שמוגשות אליהן על ידי מבוטחים לצורך קבלת תגמולי ביטוח. דחיית הפניות נעשית ביחס לשלל תביעות ביטוח כאשר בין היתר ניתן לציין ביטוחים בתחומי הסיעוד, תאונות בארץ ובחו"ל, נזקי גוף, אובדן כושר עבודה ועוד.

ויתור על זכויות מכוח חוזה ביטוח עלול להוביל להפסד כספים משמעותי
מבוטחים שהם אנשים פרטיים לרוב מעדיפים לא להתעמת עם חברת הביטוח לאחר קבלת סירוב לשלם פיצויים. ברוב המקרים הסיבה לכך היא שאין להם את הכלים והידע המקצועי הנדרשים לצורך הגשת ערעור יעיל על החלטת הדחייה. ויתור זה עלול להוביל להפסדים של פיצויים בסכומים גבוהים מאוד שיכולים להגיע למאות אלפי שקלים ויותר ושל קצבאות חודשיות שהיה בכוחן לשפר משמעותית את איכות חייהם של המבוטחים.

לנוכח סירובן של חברות הביטוח לשלם את תגמולי הביטוח, מבוטחים רבים מוצאים את עצמם מיואשים ומתוסכלים מולן. במקרים רבים המבוטחים אינם מודעים לכך שסיוע של עורך דין מקצועי שמתמחה בתחום הביטוח עשוי להביא לכך שהם יקבלו את הכספים שמגיעים להם. לפיכך, לכל מבוטח שקיבל דחייה מחברת הביטוח כדאי להתייעץ עם עורך דין לצורך בחינת הסיכויים לקבל את הפיצויים למרות הסירוב.  

ענף הביטוח נחשב לאחד התחומים הרווחיים בישראל
תחום הביטוח נחשב לאחד התחומים הרווחיים בישראל מאחר שהוא פונה למכנה משותף רחב ואמור לתת מענה לחשש המשותף לאנשים רבים ביחס לאירועים בלתי צפויים, מחלות ותאונות. תיאורטית, התקשרות בחוזה ביטוח מעניקה למבוטחים אפשרות להיערך ולהתכונן לכל צרה שלא תבוא. תוך כך, אנשים רבים מעבירים מידי חודש סכומים שעשויים להגיע לאלפי שקלים תוך הנחה כי בשעת הצורך חברת הביטוח תקיים את חלקה לפי הסכם הביטוח ותשלם להם את התגמולים.

מנגד, לעיתים קרובות חברות הביטוח מערימות קשיים על מבוטחים שמבקשים לקבל את הכספים מאחר שהן מעוניינות לצמצם את הוצאותיהן, גם אם המשמעות בפועל היא שלילת זכויות מהמבוטחים ופגיעה ברווחתם. על כן, במקרים רבים שבהם מתקבלת תביעה אצל חברת הביטוח היא תעשה כל מאמץ אפשרי כדי להביא לדחיית התביעה ולשלילת הפיצויים מהמבוטח.

תוך כך תביעות רבות נדחות עקב עיוותים בתנאי הקבלה לביטוח ותואנות נוספות שמעלות המבטחות נגד המבוטחים. ייצוג על ידי עורך דין מנוסה בתחום הביטוח שמכיר את התנהלות חברות מבפנים עשוי לסייע למבוטח לממש את זכויותיו מכוח חוזה הביטוח ולקבל גמלה או פיצויים.

משרדנו מתמחה בייצוג מבוטחים ובעריכת בדיקות בכל הקשור לתביעות ביטוח בכלל ובתביעות ביטוחי חיים, אובדן כושר עבודה, מחלות קשות, סיעוד ונכויות עקב תאונות בפרט. למשרד ניסיון עשיר ורב שנים במתן ייצוג איכותי ומקצועי למבוטחים במסגרת תביעות שמוגשות לבית המשפט נגד חברות הביטוח.

פנייה לעורך דין מנוסה בתחום הביטוח תסייע למבוטח לקבל את התגמולים שמגיעים לו
ההמלצה למבוטחים שמעוניינים לקבל את הפיצויים מחברת הביטוח בהקדם היא לפנות לאיש מקצוע מנוסה עוד לפני הפנייה הראשונית לחברת הביטוח. פניה לעורך הדין בשלב מוקדם ככל הניתן תאפשר לו לבחון את נסיבות המקרה לעומק, להעריך את סיכויי התביעה ולתכנן אסטרטגיית פעולה מתאימה לניהול ההליך במטרה למקסם את סכום הפיצוי למבוטח. 

הניסיון מלמד כי קבלת ייעוץ מקצועי בתחום הביטוח צפויה להעלות באופן משמעותי את הסיכויים של המבוטח לקבל את התגמולים מחברת הביטוח. במקרים מסוימים המבוטח אף יזכה לקבל סכומים גבוהים יותר מאלו שאליהם כיוון מלכתחילה. לכן, כל אדם שנפגע מהחלטת חברת הביטוח בעניינו ואינו מעוניין לוותר על הכספים שמגיעים לו מכוח פוליסת הביטוח, צריך לפנות לעורך דין מנוסה שמתמחה בתחום הביטוח לצורך מיצוי זכויותיו ושמירה על האינטרסים שלו.

משרד עורכי דין דוד סער עוסק ומתמחה בדיני ביטוח, דיני נזיקין, דיני עבודה ודיני משפחה. משרדנו נחל הצלחות לא מבוטלות בתחומים השונים, לרבות תקדימים מעניינים. ככל שהינך חושש כי נפגעו זכויותיך, גש עוד היום למשרדנו, ונשתדל ב"ה לסייע לך. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לדיני ביטוח LawGuide.

עורך הדין דוד סער (צילום: אריאל שלום)
עורך הדין דוד סער (צילום: אריאל שלום)

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.