ח"כ עפר שלח (יש עתיד) כתב היום (רביעי) בציוץ בטוויטר כי הוא תומך בקיום פריימריז לראשות מפלגתו, וכי הוא מתכוון להתמודד על התפקיד מול היו"ר הנוכחי, יאיר לפיד. לפיד הגיב בקצרה במהלך ראיון בשידור של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי ובאתר פאנט: "עפר דיבר איתי על זה ואנחנו נבחן את זה. אנחנו חברים כבר 30 שנה, ואני תומך בכך שלפוליטיקאים יש שאיפות. ידידות חשובה יותר מפוליטיקה".

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: הערוץ הערבי האלא טיוי

"בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מיידיות ופתוחות לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", כתב שלח.

"כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח״כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו", המשיך שלח.

"בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים לא מספיק להגיד ״אנחנו נקיי כפיים״ ולעמעם כל מסר אחר. צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", הוסיף.

הציוץ של שלח נחשב להפתעה, מכיוון שהוא ידוע כחברו ומקורבו של לפיד. עד כה לא התקיימו פריימריז במפלגה, כיוון שבחוקתה מוגדר כי לפיד, מייסד המפלגה, יעמוד בראשה עד לכנסת ה-25.

ח"כ לשעבר מיש עתיד, עליזה לביא, בירכה את שלח וצייצה: "אמרת ועשית! מוטב מְאֻחַר מְאֲשֶׁר אַף פַּעַם". ‏ח"כ בועז טופורובסקי אמר בראיון ברדיו 90: "מעכל כמוכם את ההודעה, אין לי מושג על מה מדובר. שמעתי על זה קצת לפני הפרסום. נצטרך להתכנס ולראות במה מדובר. יש עתיד קיימת כבר שמונה שנים, והיא תדע להתמודד עם העניין הזה. יש ח"כ שרוצה פריימריז. אז אמר. אני מכיר את כל הפעילים במפלגה, והם אחרי לפיד. כולנו קצת מופתעים מההודעה הזו. עוד לא הספקתי לדבר עם יאיר לפיד. יש הודעה של שלח, מכאן ועד מה יקרה בפועל המרחק עצום".