חתן פרס בראשית נתן שרנסקי, יחד עם קרן פרס בראשית וארגון Start-Up Nation Central הכריזו אתמול פתיחת תחרות לסטארטאפים, חממות ומרכזי מחקר ופיתוח שמציעים פתרונות טכנולוגים לסיוע במאבק העולמי בקורונה. כחלק מתפיסת העולם המבוססת על "תעביר את זה הלאה", לזוכים בתחרות תינתן אפשרות להעביר את כספי הזכייה, שעומדים על מאות אלפי שקלים, לעמותות ולארגונים שנאבקים בהשלכות של מגיפת הקורונה בקרב אוכלוסיות מוחלשות. 

פרס בראשית, המכונה על ידי המגזין TIME "הנובל היהודי" הוא פרס שנתי המוענק לדמויות בולטות בעולם היהודי, שהישגיהם והערכים שהנחו אותם להישגים אלה מהווים השראה לבני הדור הבא. שרנסקי, אסיר-ציון לשעבר, פעיל זכויות אדם ומדינאי, נבחר בדצמבר כחתן הפרס ל-2020 בזכות מאבקו ארוך השנים למען זכויות אדם וחופש פוליטי, ושירותו למען העם היהודי ומדינת ישראל. 

נתן שרנסקי - פרס בראשית

כנהוג אצל זוכי התחרות, את הפרס שעומד על סך מיליון דולר הם מחלקים בין מטרות נעלות. שרנסקי וקרן הפרס החליטו להתמקד בתעשיית החדשנות הישראלית ולהביא לקדמת הבמה למעלה מ-300 חברות ישראליות שיצרו פתרונות טכנולוגים למאבק בקורונה. 

כך חברו אל SNC - חברה לתועלת הציבור שפועלת לחיזוק תעשיית החדשנות וההייטק הישראלי ולהפצת פתרונות טכנולוגיים כחול לבן להתמודדות בבעיות עולמיות. 

התחרות קוראת לחברות בתחומי הדיאגנוסטיקה, מתן שירותי רפואי מרחוק, ניבוי וחיזוי התפרצויות והתפשטות של מגיפות, כאלו המספקות פתרונות טכנולוגיים לסיוע חברתי או נפשי למבודדים, וכן פתרונות בתחום אבטחת סייבר ופרטיות – להירשם ולהתמודד על הזכות לקבל מענק שאותו יעבירו לעמותה או ארגו ןללא מטרות רווח.

להרשמה לחצו כאן.

החברות יישפטו על בסיס מספר קריטריונים: פוטנציאל טכנולוגי; מענה רלוונטי למגפת  הקורונה; סקיילביליות ופוטנציאל עסקי. התחרות תוכרע על ידי חבר שופטים המייצג את התעשיה, עולם המשקיעים והמגזר הרפואי. בליווי של ארגון "מתן-משקיעים בקהילה", הזוכים בתחרות יעבירו את כספי הפרס לעמותות ומטרות-צדקה לפי בחירתם. 

מעגל צדקה יהודי 

"הרוח היצירתית והחדשנית של תעשיית ההייטק הישראלית למאבק העולמי בקורונה הינה מרגשת ומקור לגאווה", אומר חתן פרס בראשית לשנת 2020, נתן שרנסקי. "אני מזמין חברות נוספות להצטרף למאמץ, מתוך מעורבות הדדית וסולידריות אנושית שכן הצורך גדול והמלאכה מרובה".

"מדינת ישראל מנוסה מאוד בתגובה לאירועי חירום בחשיבה חדשנית ופורצת דרך, המסייעים גם עתה למדינות העולם בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה והשלכותיו", אומר פרופסור יוג'ין קנדל, מנכ"ל Start-Up Nation Central. "אנחנו גאים לשתף פעולה עם קרן פרס בראשית ונרגשים להביא לקדמת הבמה למעלה מ-300 חברות ישראליות שיצרו פתרונות טכנולוגים למאבק בקורונה, ובו זמנית לחזק אוכלוסיות אשר נפגעו במיוחד מהמגיפה".

"ערבות הדדית, בעיקר בתקופת משבר, היא ערך יהודי מובהק", אומר סטן פולובץ, מייסד-שותף ויו"ר קרן פרס בראשית. "השנה בחרנו להעלות על נס את כל אותם ישראלים שבחרו לפעול בשעת המשבר העולמי ולסייע במאבק במגפת הקורונה, כפי שעשה חתן פרס בראשית לשנת 2020 נתן שרנסקי, כאשר בחר להעניק את כספי הפרס בסך מיליון דולר למען המאבק בקורונה, בישראל ובחו"ל. ברוח זו, יחד עם  שותפינו ב-Start-Up Nation Central, נאיר זרקור על חברות הייטק ישראליות שהטכנולוגיות שלהן מסייעות במאבק העולמי מול הפנדמיה. הזוכים אז יעניקו את כספי הפרס לארגונים ועמותות בישראל לפי בחירתם – מה שמייצר מן 'מעגל צדקה' שפועל לפי ערכי העם היהודי". 

שוויון וצדק 

רשימת הזוכים של פרס בראשית כוללת את מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו יורק לשעבר; מייקל דאגלאס, שחקן, מפיק, ופעיל חברתי; יצחק פרלמן, כנר בעל שם עולמי הפועל למען אנשים עם מוגבלויות; אניש קאפור, פסל ואקטיביסט למען זכויות פליטים; השחקנית זוכת האוסקר נטלי פורטמן; ורוברט קראפט, בעלי קבוצת הפוטבול המעוטרת "ניו אנגלנד פטריוטס" ומי שהקים את הקרן הגדולה ביותר למען המאבק באנטישמיות. 

בשנת 2018, העניקה הקרן פרס מפעל חיים לשופטת בית המשפט העליון של ארה"ב, רות' ביידר גינסבורג, על תרומתה ומחויבותה לקידום שוויון וצדק חברתי.

זוכי "פרס בראשית" לדורותיהם בוחרים מדי שנה רעיון פילנתרופי בעל משמעות אישית שחשובה להם ומעבירים בהתאמה מענקים לארגונים הפועלים בתחום: תמיכה ביזמות חברתית המתבססת על ערכי היהדות, שילוב משפחות מעורבות בחיי הקהילה היהודית, שיפור חייהם של אנשים עם מוגבלויות, סיוע עם משבר הפליטים העולמי, קידום שיוויון מגדרי והעצמת נשים, והמאבק באנטישמיות הגואה ובמאמצי הדה-לגיטימציה למדינת ישראל.