ענקית הניידות היפנית טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל (JAXA) חשפו את ה"לונאר קרוזר" ("LUNAR CRUISER"), רכב שטח מאויש שעתיד לשמש את סוכנות החלל ביפן במשימות מיוחדות ובפעילות רציפה על אדמת הירח. הלונאר קרוזר, רכב הנדידה הירחי המאויש, מיוצר על ידי חברת טויוטה והסוכנות היפנית לחקר החלל במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן שנחתם לפני כשנה. הוא נמצא כעת בתהליך מחקר משותף של השתיים, ועושה שימוש בטכנולוגיות רכב חשמלי מבוסס תא דלק. שיגורו צפוי להיערך במחצית השנייה של העשור הנוכחי.

לונאר קרוזר - רכב החלל של טויטה. צילום: TOYOTA

כאמור, ההחלטה על שמו של הרובר התקבלה לאחרונה, ונגזרת משמו של ה"לנד קרוזר", רכב ה-SUV המפורסם של טויוטה. בחברות ציינו כי
"השם נבחר בשל האיכות, האמינות והעמידות המאפיינות את רכב הקרוזר, ומצופות מרכב ירחי בעל תא לחץ המאפשר את שהותו של צוות החלל ללא חליפת חלל. כמו כן תפיסתה של טויוטה את הלנד קרוזר היא כי הוא נועד "להחזיר אנשים הביתה בחיים", תפיסה הנכונה במיוחד לרובר הירחי האמור להתנייד בסביבה הקשה של הירח".

כזכור, ההסכם בין השתיים נחתם ביוני בשנה שעברה, וכיום הן עובדות יחד כדי לייצר את האב טיפוס של הרכב, תוך בדיקת כל אלמנט טכנולוגי רלוונטי עבורו. העבודה על התהליך כרוכה בשימוש בסימולציות שמטרתן לאשר את ההספק וביצועי פיזור החום של הרכב בזמן נהיגה, ואת הייצור והערכה של צמיגי האב טיפוס. בנוסף המחקר כולל שימוש במציאות מדומה ודגמים בגודל מלא כדי לבחון את סידור הציוד בתא הנוסעים של הלונאר קרוזר.

הדמייה של הלואנר קרוזר - רכב החלל של טויוטה (צילום: TOYOTA)
הדמייה של הלואנר קרוזר - רכב החלל של טויוטה (צילום: TOYOTA)

כחלק מהמאמצים למצוא שותפים חדשים לצוות יפן ("Team Japan"), צוות בהובלת הסוכנות היפנית לחקר החלל, טויוטה ומיצובישי תעשיות כבדות שהוקם באוגוסט 2019, נועדות סוכנות החלל היפנית וטויוטה עם תעשיות שונות על אודות הנושא "חברה ירחית חלוצה המונעת על ידי רובר מאויש בעל תא צוות לחץ", וכן על האתגרים הכרוכים ביצירת חברה שכזו. פגישות אלו מתמקדות בשאלה כיצד רכב מסוג זה יהפוך לקרש הקפיצה של חזון החברה שעתידה להתיישב על אדמת הירח.

כמו כן במטרה להשיג את יעדן, תאסופנה טויוטה וסוכנות החלל את הידע, הניסיון והיכולות הטכנולוגיות הדרושות לפרויקט ממגוון של ארגונים ותעשיות, ככל שתיעשה התקדמות בקרב "צוות יפן". עד לשלב זה הוקמו שלוש קבוצות עבודה ייעודיות לפרויקט ונערך מפגש אחד בנושא הקמה משותפת של חברה על אדמת הירח במסגרתה, השתתפו כ-100 חברות רשומות.