ההתחממות בצפון נמשכת: מערכות ההגנה האוויריות בחומס שבסוריה הופעלו בעקבות תקיפה באזור, כך דווח הלילה (רביעי) בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנא. גורם צבאי סורי שצוטט בסוכנות טען כי "בשעה 22:33 תקפו מטוסי חיל האוויר הישראלי ושיגרו טילים לעבר שדה התעופה T4 הסמוך לחומס. מערכות ההגנה ניטרלו את רוב הטילים, אך נגרם נזק כבד לרכוש". עוד דווח כי נגרם נזק בתקיפה. בסוריה טוענים כי התקיפה הישראלית בוצעה דרך צומת הגבולות בין ירדן- סוריה ועיראק, בהם ישנה גם נוכחות אווירית של כוחות קואליציה מערביים.

התקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות

במרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח בהמשך לתקיפה  כי היא ככל הנראה  הייתה מכוונת גם נגד "מתקנים איראניים", ובנוסף הוסיפו כי ישנו מידע על הרוגים המשוייכים למשטר הסורי. כמו כן, ציינו כי כדי לבצע את התקיפה, חלפו המטוסים בשטח האווירי שבו פועלים כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארה"ב. 

כזכור, השבוע נהרגו 11 בני אדם, בהם שלושה אנשי מיליציות פרו-איראניות, שלושה חיילים סורים ואזרחית, בתקיפה לילית המיוחסת לישראל מדרום לדמשק. לפי הדיווח, בתקיפה נפגעו מחסני נשק של ארגון הטרור מלבנון ושל צבא אסד.

תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)
תקיפה בסוריה (צילום: רויטרס)

התקיפה הקודמת שיוחסה לישראל באזור התרחשה בינואר השנה, כאשר גורם בצבא הסורי הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו את שדה התעופה הצבאי T-4 שליד חומס. הגורם מסר כי ארבעה טילים פגעו במטרה שהופצצה, אך הוסיף כי אין נפגעים בתקיפה, אולם נגרם נזק.

עוד נמסר מסוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי התקיפה בוצעה על ידי כלי טייס מאויישים מרחוק ומספר טילים. בסוריה טענו כי חלק מהכלים התוקפים נורו ונוטרלו בהצלחה על ידי טילי ההגנה האווירית.