יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, ח״כ יפעת שאשא-ביטון, השתתפה היום (חמישי) בוועידת המשפט התשיעית של לשכת עורכי הדין. בראיון לעיתונאי ספי עובדיה, יצאה ביטון להגנתו של הממונה על המאבק בנגיף, פרופ' רוני גמזו, ואמרה: ״בחרתם מפקד קורונה - תנו לו לעבוד״.

כשנשאלה על האפשרות לסגר נוסף, הדגישה שאשא-ביטון: ״אין שום סיבה לסגר. סגר כללי צריך לרדת מהלקסיקון", ונימקה: "סגר כללי לא הוכיח את עצמו בשום מקום בעולם - הפיתרון הוא סגרים נקודתיים בערים אדומות או אזורים מסוימים. 

שאשא ביטון נחלצת להגנתו של גמזו (דוברות לשכת עורכי הדין)

בראיונה, התייחסה חברת הכנסת להמתמודדות הממשלה עם המשבר, והדגישה: ״התפקיד שלנו הוא להסתכל על הדברים בצורה רחבה ולאזן אותם. לאזן בין הבריאות להיבטים הכלכליים החברתיים. סגר כללי הוא מכת מוות לכלכלה, לחברה, גם לבריאות הציבור ובריאות הציבור זה לא רק קורונה. צריך לחזק את מערכת הבריאות״. 

ח''כ שאשא-ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח''כ שאשא-ביטון (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

כמו כן, תקפה יו"ר הועדה את הממשלה גם על ההתשהותה ביציאתו לדרך של מתווה הרמזור, עליו המליץ פרופ׳ גמזו, ואמרה כי ״צריך לתת לו לעבוד. הוא מפקד הקורונה, והוא מביא שפיות לתוך השיח, שקול ומאוזן", והדגישה: "תכנית 'הרמזורים' הייתה צריכה לעבור כבר לפני שבועיים, ולא ערב פתיחת שנת הלימודים״.