על פי דו"ח אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בוושינגטון שפורסם היום (חמישי), ובדק את ממוצע הנדבקים החדשים היומי בשבוע האחרון, ישראל מובילה את טבלת המדינות ביחס לגודל האוכלוסיה עם ממוצע של 199.3 נדבקים חדשים למיליון נפש בכל אחד מהימים בשבוע האחרון. מיד אחריה ברזיל, עם ממוצע של 188.8. לשם ההשאווה האירונית והמדאיגה, בסין הממוצע עומד על 0 ובאיטליה על 21.3. 

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים

הנתונים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס לא רק משווים את ישראל ביחס למדינות אחרות בעולם, אלא משווים גם את הנתונים שהיו בישראל בשבוע הקשה ביותר בין מרץ לאפריל להיום, בו עמדה ישראל רק על 40.8 נדבקים למיליון נפש - עלייה של כמעט 500%. מקדם ההכפלה האפקטיבי נמצא כיום מעל ל-1, ומצוי במגמת עלייה. רק לפני כחודש פרסם הצוות תחזית אופטימית יחסית לפיה מקדם ההכפלה ירד מתחת ל-1, כנראה בגלל הצעדים שננקטו בזמנו לבלימת המגפה ובראשם איסור ההתקהלויות.

נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס (צילום: צילום מסך)
נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס (צילום: צילום מסך)

הנתונים המדאיגים לא מגיעים רק מכיוונם של אוניברסיטאות בעולם, ולפי דו"ח חדש שהוציאו שישה חוקרים מהאוניברסיטה העברית על מצב התחלואה בקורונה, העלייה החדה בכמות הנדבקים והחולים במצב קשה מצביעים על יציאה מיציבות שמחייבת פעולה נמרצת. נתוני הדו"ח הוצגו בישיבת קבינט הקורונה ולפיהם ישראל לא הצליחה להמשיך את הבלימה של הגל השני שהתרחשה בסוף יולי, ולהפוך אותה לירידה ממשית ומתמשכת בהדבקה ובתחלואה בבתי החולים. 

כזכור, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נחצה שיא יומי חדש, של יותר מ-3,000 מקרי הידבקות במהלך היממה האחרונה ומניין החולים הפעילים עלה ל-23,938 בני אדם, בתוכם יותר מ-400 חולים קשים. בעקבות כך, כינס קבינט הקורונה דיון דחוף לקראת קבלת החלטות דרמטית על תוכנית הרמזור של פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו ובמהלך היום יוחלט ככל הנראה על סגר בערים האדומות.