דאגה נרשמה היום (חמישי) בקרב בכירים במערכת הבריאות, זאת נוכח העלייה התלולה במספר חולי הקורונה בעיר אילת. על אף שהיא מוגדרת נכון להיום כעיר ירוקה, משרד הבריאות נערך להגיעם של עשרות אלפי הנופשים לאילת במהלך החגים, ובצמרת הבריאותית מביאים חשש כבד וקוראים לציבור החש את תסמיני הנגיף לבטל את חופשתו הצפויה. ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי שוחח עם אלון גל וליאת רון ב-103FM והביע את דעתו על שיעור התחלואה הגבוה יחסית בעיר, ואף הודה לפרופסור גמזו.   

תגיד, אתה התחלת כבר לשקשק?
"ממש ממש אבל ממש לא".

למה לא?

"אילת היא עיר ירוקה על פי כל פרמטר".

אני קורא את ההנחיה, כל מי שמתכנן לנפוש באילת אתה מפרסם, ויש לו סימפטומים מתבקש לגדלות אחריות. אני שואל ברצינות, ועד עכשיו לא ידענו שמי שחולה לא צריך לרדת לאילת?
"ליאת ואלון אני יכול להשיב? אילת נערכה לקיץ בהיערכות שהיא חסרת תקדים במדינת ישראל, אני אומר את זה עם שבעה סימני קריאה, לא בכדי אנחנו עיר ירוקה. העיר הקימה מטה קורונה, יש לנו משל"ט קורונה יש לנו סיירת קורונה, יש לנו מצלמות, מערכות כריזה, פקחים, ובכל מוסד יש לנו מפקד קורונה, והעובדה שהגיעו לאילת בחודשים יולי אוגוסט, תקשיבו למספרים חשוב שתדעו אותם, מעל לחצי מיליון אנשים, כאשר עד לפני ארבעה ימים מספר האילתים הנדבקים היה במספרים חד ספרתיים שיותר קרובים לאחד מאשר לתשע".

והאורחים?
"מלמד יותר מכל שהייתה כאן מערכת נכונה שפעלה בצורה המדויקת ביותר. בארבעה ימים האחרונים יש גידול עוד פעם אנחנו לא מדברים במספרים פנומנליים, אנחנו מדברים במספרים שאם היו לנו מדי יום שניים או שלושה כאלה שהוכרו כמאומתים, דרך אגב כולם בבית, לא מדובר על אנשים בבית חולים, אנחנו מדברים על אילתים, אז היום אנחנו מדברים על מספרים של שמונה ותשעה וזה בהחלט מדאיג אותנו. זה עדיין רחוק מלהוות איזשהו אירוע".

אז מי שעשה לך את האירוע הזה הוא פרופ' גמזו. אם הוא יצא ואמר חברה יש עלייה בתחלואה.
"לא לא אני אסביר, אני גם מודה לפרופ' גמזו".

למה מודה לו?
"אני אסביר. כי פרופ' גמזו חדש כמוני לכלכלת העיר אילת והוא לא רוצה שלא נשלוט במצב. עכשיו מה קורה בעצם?"

אם הוא היה חרד לכלכלת העיר אילת, הוא לא היה פותח את הפה והורס לך את התיירות לא?
"דקה ליאת, תני לי רגע להגיד משהו. אם אנחנו רואים שמרכז החפיפה של הקורונה מתמקד באזור התיירות, זה אומר שקיימת סבירות יותר מאשר גבוהה, ולכן ההודעה של משרד הבריאות ושל פרופ' גמזו, מגיעה על ידי אנשים שהם או חולים מאומתים או כאלה שנדרשו להישאר בבידוד והגיעו לאילת, נגד זה אנחנו יוצאים. אנחנו נצא עכשיו למהלך מאוד חזק, מאוד נוקשה לאתר את אותם אנשים ואני אומר את זה בצורה הברורה ביותר - תמצאו את הדרך להעניש אותם. אלו פעולות חסרות אחריות".

אני חייב לשאול אותך, חצי מיליון איש אתה אומר היו בחופש הגדול באילת. על פניו, היינו אמורים לראות אם אני מבין נכון, כי אני הסתובבתי באילת, היה שם חוכא ואיטלולא אני חייב להגיד.

"אני בוחן את זה בנתונים חברה".

לא, ברור לי אני מדבר בעין.
"אני בוחן בנתונים של מאומתים".

אבל רגע, אתה לא יודע מה אני הולך להגיד. בעין הייתה הצפה על כל מטר מרובע. ההפך אני אומר, כנראה שכשאנשים באמת מסתובבים בחוץ, לא בהתקהלויות בפנים, לא כל כך נדבקים. ומצד שלישי הסתובבו כמה חברה שהיו צריכים להיות בבידוד באילת חופשי.
"אני אגיד לכם. תפסתי שני אנשים, איש אחד שכשהוא נתפס מיד יצאה תביעה של 250 אלף שקל ואנחנו נכנסים איתו להליך משפטי. אני לא מתכוון להתפשר".

ליאת: למלא את הקופה קצת.
אלון: אל תתפשר.
"לא למלא את הקופה".

תדע לך שאני אעקוב אחריך.
"להתריע ולהרתיע שלא ייכנסו אנשים חסרי אחריות לעיר תיירות כשהם מגיעים, אני חושב שזאת ממש פצצה ביולוגית, על מה אתם מדברים? בן אדם שמוגדר כחולה מאומת נכנס לעיר ומפזר את הנגיף ברחבי העיר, דינו ענישה, אין על זה בכלל ויכוח ולכן מה שמכוון גמזו ואומר, ואני התכתבתי היום ודיברתי עם אנשיו, אומר אנחנו צריכים לבנות מנגנון כזה שיודע לאתר את אותו חולה שבחוסר אחריות במקום להישאר בביתו הוא מגיע לאילת וזה יכול לעשות פה שמות. אז בטרם זה יגיע, בואו נעצור את זה. זה כל הסיפור. מספר החולים פה קטן מאוד מאוד".

אני אגיד לך למה התקשרנו אליך, כי אנחנו דואגים. ראינו את מה שקרה בירכא. אמרו שבירכא ביישוב יש תחלואה, וירכא באזור תעשיה שזה נמצא כמה קילטומטרים משם היה ריק, שומם פחד. עכשיו השאלה שלי ככה לסיום, תגיד כמה אנשים יש עכשיו, כמה אורחים עכשיו יש באילת, והאם תהיה בריחה המונית, זה הכל.
"אני אגיד אבל תני לי רגע לפני זה. באילת יש נכון להיום 53 אנשים שנמצאים בבית כאנשים שאומתו כחולים. אין אף אחד בבית חולים יוספטל, יש שניים בבית מלון קורונה ואחד יוצא, זה מה שהיה בכל אילת הגדולה. אני אומר שוב, העיר אילת מלאה באורחים, אנחנו משתדלים שהם יקפידו על ההנחיות וההוראות ואנו מאוד רוצים להמשיך ולארח".

או כמו שאמר גמזו - מי שחולה שיישאר בבית.
"אתם מוזמנים דרך אגב, בואו תהנו מהעיר הקסומה".  

אני אבוא, אני רק רוצה להגיד לך שאנחנו נעקוב אנחנו רוצים שאתה תמשיך עם התביעה הזאת.