"BIOHACKERS", נטפליקס

סדרת מתח לא לנוער ולא לבוגרים, שלא תביא את האדם לחיי נצח, אבל עשויה להפיל עליו תרדמה ארוכה ומשביעה

ביו־הקינג אינו ביטוי שנוצר לטובת הסדרה המדוברת. זהו ענף שהמדע שבו אינו יושב עדיין לגמרי על מקומו, שחברות מסחריות עדיין משחקות בו ובוחנות את הפוטנציאל הכלכלי שבו, ושנועזים, ואולי גם חסרי אחריות, מעיזים לעשות את הניסיונות על עצמם. מטרת הביו־הקינג היא לשפר את תפקודו הביולוגי של האדם. הדרכים לכך הן אינסופיות. יש שמנסים להחדיר צ'יפים - מוח מחשב - לאיברים בגופם. יש מי שמזריקים דופאמין לאזור המוח במטרה להגביר את תחושות האושר, הריכוז והמרץ. ויש כאלה המאמינים שהשילוב בין הפיזיולוגיה לטכנולוגיה יביא אותנו בסופו של דבר לחיי נצח.

הסדרה "BIOHACKERS" בוודאי לא תביא את הצופה לחיי נצח. היא עשויה להביא אותו לידי שינה ארוכה ומשביעה ולהדגים בכך שבכל זאת יש כבר יתרון מוכח בביו־הקינג, אבל כסדרת טלוויזיה היא מעט תמוהה. היא מספרת על סטודנטית לרפואה גרמנייה באוניברסיטת פרייבורג שאיבדה בילדותה את כל משפחתה בהשתלשלות מקרים הקשורה לניסיון לפיתוח תרופה מסוכנת, ושנים רבות אחר כך היא מתחזה למישהי אחרת ומגיעה לנקום בפרופסורית האחראית לאירועים.

לא ברור אם "BIOHACKERS" מיועדת לקהל צופים בוגר או לנוער. כמעט שאין בה משתתפים מעל גיל 18 מלבד הפרופסורית המרושעת. זמן מסך מרובה מוקדש לנפתולי בני נוער מתבגרים במסיבות, ברחיצה באגם, שאגב אינם מוליכים לרומנטיקה ממשית כלשהי. חלק המותחן בסדרה הוא כזה שאינו מיועד לבני נוער, אלא אם כן המטרה היא להעשיר את סיוטי הלילה שלהם. וכל הסלט הבלתי מובחן הזה מתנהל לאט. אוי, כמה לאט. אפשר לעשות ביו־הקינג לכל שלושה פרקים ולצאת עם פרק אחד שגם הוא עדיין יהיה מעט אטי. כן - זה מה ש"BIOHACKERS" צריכה כדי למצות את הפוטנציאל שיש בה: טיפול רפואי. עם פטיש.

לראות או לוותר: רק בפאסט פורוורד.