שם:
אסף ברנע, 52

מצב משפחתי:
גרוש ואב לשניים, יהלי בן ה-8 ואוריאל בן ה-6

תפקיד:
מנכ"ל סנארה ונצ'רס (קרן השקעות של טבע פיליפס) בחמש השנים האחרונות מאז הקמתה, יושב ראש מדעי החיים במכון היצוא ויועץ הון-סיכון לבנק העולמי

מסלול מקצועי
"התואר הראשון שלי הוא משולב במדע המדינה ופסיכולוגיה. עשיתי שני תארים נוספים במשפטים ובמינהל עסקים. התחלתי את הקריירה בהייטק בחברת קומברס, שהייתה לי בית ספר נהדר. אחר כך המשכתי לתחום ההשקעות וההון סיכון, עסקתי במיזמים שקשורים לטכנולוגיות בתחום מדעי החיים, מים ואנרגיה. באותו זמן גם הייתי יזם רפואי בחברה בשם קרדיוסנס, שהחלה בחממת הטכניון".

העצה הטובה ביותר שקיבלתי בחיי:
"לא לפחד להתקדם בעשייה בהרבה חזיתות ולקחת על עצמך משימות ואתגרים מגוונים. שמעתי את זה בשתי תקופות חשובות: פרופ' איתי שביט, מנהל מיון ילדים ברמב"ם, אמר לי בתקופת הצבא לא לוותר על עשייה משמעותית בתקופת השירות ולשלב אותו עם הקריירה שלי כספורטאי מצטיין. בהמשך, מאותו מקום של שילוב, גם מיקי ברקוביץ' ייעץ לי ללמוד באוניברסיטה ולא לוותר על השכלה גבוהה במהלך הקריירה שלי כספורטאי מקצועי. הדברים מתחברים בסוף, מתממשקים ותורמים לבנייה של כל אחד מאיתנו כאדם. לכן אני מייעץ אותו הדבר גם לילדים שלי.

העצה הטובה ביותר שנתתי לעובדים:
"בתור מנכ"ל פלטפורמת השקעות העוסקת בהון סיכון, אני פוגש הרבה סטארט־אפים ויזמים מבטיחים. בפגישות האלו אני מציע ליזמים לעשות בדיקות נאותות הדדיות, כלומר, גם עלינו כמשקיעים וגם על המשקיעים האחרים שנכנסים לחברה. יש יזמים שאומרים כן כמעט לכל השקעה, וזה לא נכון. צריך לראות עם מי עובדים בשנים הקרובות, שיש כימיה והבנה מעמיקה של התחום".

עיסוק בספורט
"הייתי כדורסלן מקצועי בעבר במשך 14 שנה, כולל הופעות בנבחרת ישראל ובמכללת סיטון הול. היום אני רץ כדי לשמור על כושר".

ספר אהוב
"'סיפור על אהבה וחושך', מאת עמוס עוז".

בילוי מועדף
"לעשות ספורט עם שני הבנים, ובאופן פרדוקסלי, אחרי שנים של כדורסל, לצפות איתם במשחקי כדורגל".

גורם לי סיפוק
"במישור האישי: לראות את שני הבנים שלי מתפתחים וגדלים. במישור המקצועי: בניית פלטפורמות הון סיכון וחדשנות גלובלית. כשפרויקטים ומיזמים חדשים קורמים עור וגידים, בסיוע אנשים מחויבים ומגויסים לטובת העניין, אני תמיד שואב מזה סיפוק רב".

הפחד הכי גדול שלי
"לא לראות את המציאות כפי שהיא באמת, לפספס זמן יקר וקשרים עם אנשים חשובים".

פרגון לקולגות
"אני עוקב כבר כמה שנים אחר מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, סאטיה נאדלה. הוא מוביל חזון של חדשנות ופתיחות בחברה שהייתה במשבר ונחשבה למי שנסוגה מההובלה העולמית. נאדלה מאמין בשיתופי פעולה ובמתן תשומת לב לבעלי עניין לחברה, ללקוחות ולעובדים ולא בריצוי בעלי המניות בלבד. בצניעות הוא שינה את התרבות הארגונית הקיימת כלפי חוץ ופנים".

שעות הפנאי
"אוהב לראות סרטים ונהנה ממוזיקה".

מעורר השראה בעיני
"אנשים שבנו את עצמם לבד, שהיו מחוברים לעצמם. שלא פחדו לסטות מהמסלול שיועד להם, והצליחו להגשים את היעדים שלהם. וגם מצרך שחסר בשנים האחרונות: מנהיגים אמיצים וישרים שלא נסחפים בגל הפופוליזם העולמי. כאלו שלא מפחדים להוביל ועושים את מה שמחויב מכורח המציאות לטובת הציבור ולא בהכרח לטובת עצמם".