היופי בחיים האלה שהם כל הזמן מפתיעים אותנו. תמיד הוספתי לתוכניותיי את צמדי המילים "מי ייתן", "בעזרת השם", מבלי להתפלפל יתר על המידה בענייני דת- רק כדי לזכור שאינני הפוסקת האחרונה וקארמה איז אה ביץ' ואחת גדולה. השנה החולפת הוכיחה זאת במיטבה במחזמר הבלתי נשכח הידוע בשמו "התארגנות מחדש", שבמסגרתו למדתי להכיר את הבן שלי ברבדים שונים, שלא נחשפתי אליהם עד תומם, בשבע שנות הכרותינו הצמודה. חשתי מוחמאת, מופתעת ובעיקר ברת מזל מול כל תובנותיו.

תמיד אמרתי שכל מבוגר צריך ילד אחד שיאמין בו. בחודשים האחרונים ההיכרות הפכה למגדלור ביחסי הורים-ילדים. הקרבה והשיחות בינינו התרבו וחשתי מאושרת מתמיד על כך שיש לי את כל השעות הרבות להיות שותפה לרגשותיו ותחושותיו, בצורה הכי כנה ונטולת פילטרים. וכעת, כשמיזגתי זוגיות עם החסון והבן שלי קיבל את מה שביקש כל השנים- משפחה, והוא יצא לדרך חדשה בכיתה ב' בבית ספר חדש, בעיר ישנה-חדשה, טור זה מוקדש לו:

אהוב ליבי המיוחד, יום אחד תקרא את הטור הזה, אולי זה יהיה עוד חמש שנים, אולי עוד עשר. אולי יותר. אולי תגיד ש"אין לך זמן" ותשאיר אותו לסוף היום. תזכור שבארבע שנים שהטור הזה מצא את מקומו ב"מעריב", הוא נתן לאמא שלך דרור של מנוחת הכתיבה. מקום לשים את הראש מלא המחשבות. גן עדן של להביע, של לפרוק, של מקום להזדהות לעוברים ושבים, לעוברים וקוראים.

היו אנשים שהרימו גבה, שלא הבינו למה צריך לספר על מה שקורה. הבן, אין בושה בלהגשים חלומות. למעשה, המסר החשוב שלי אליך דווקא בגיל זה- הוא הגשם את חלומותיך למרות ועל אף. תתעלם מרעשי רקע, תקשיב למנגינת הלב. אם יבוא לך לרקוד בלט למרות שכל חבריך משחקים כדורגל- עשה זאת. אם תרצה לנגן באקורדיון למרות שסוביבך מנגנים בגיטרה אקוסטית- לך על זה. מה שמדגדג לך בבטן, גם אם אתה מעט חושש ממנו, והוא תשוקתך- תיתן לה יד. אל תפנה לה עורף. אתה יכול להפיק מכך פלאים.

תמיד תכבד את האחר בני- ילד/ילדה/מורה/מחנכת. אתה כבר משנן באופן מופלא ומבין ש"מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך". המשך להיות רגיש לזולת. רגיש לסביבה. יש גם רוע בעולם שלנו. נכון שתודה לאל לא נחשפת אליו. אבל אתה חייב לזכור להתרחק ממנו. גם אם ילדים אחרים עושים, בעיקר אם ילדים אחרים עושים. כשאתה רואה משהו רע קורה לחבר - תנסה לעזור ואם אתה לא מצליח, תדווח למורה, או למישהו אחר שיכול לסייע. היכולת שלך לשנות ולהשפיע היא גדולה והכרחית.

פרי בטני היקר- אתה מוקף אהבה וכך תמיד תהיה. המשפחה שלך תאהב אותך. החברים הטובים שלך יאהבו אותך. את זה אני יכולה להבטיח לך. לעתים תראה מחלוקות בין אנשים קרובים אליך. זה לעולם לא יוריד מרמת האהבה שלהם כלפיך. לא תמיד אנשים מסתדרים, גם אם הם זוג. וזה בסדר זה חלק מהחיים. אני מאחלת לך שתמצא אהבה שתהיה טובה לך, זוגיות מספקת ובונה. שתדע להרים אותה הכי גבוה שאפשר. ואם תרגיש שטעית בדרך, תדע לתקן. תזכור שזאת זכות לנסות לשפר. לא רק בזוגיות. אלא בחיים בכלל. לדעת לשכלל את עצמך, לגרסה הכי טובה, נכונה ובריאה של עצמך.

ותזכור שלא משנה מה יקרה, לאן תשאף ומה תעשה, אמא תמיד כאן ותגן עליך. אני אשאג את שאגות אהבתי ואעטוף אותך במלוא הרוך. ועוד דבר אחד קטן- אני כל כך גאה בך על מי ומה שאתה ועל מי שעוד תהיה. אתה באמת עושה לי כל יום בית ספר לרגישות, חמלה והומור.

ילד שלי, זכיתי.

יש לכם/ן רעיון לכתבה מדור? שלחו אותו ל: [email protected]