ערים ויישובים רבים הגיבו להחלטת הקבינט להטיל סגר בערים האדומות. אחת הערים שהוגדרה אדומה היא בני ברק, בה התגלו בשבוע האחרון, על פי נתוני משרד הבריאות, יותר מ-700 מקרים חדשים של קורונה. 

לחצו כאן כדי לגלות באיזה צבע היישוב שלכם

בעירייה של העיר החרדית תקפו הערב (חמישי) את ההחלטה וטענו כי הממשלה נלחמת בעיר במקום לעזור לה. "כפי שהוכח גם בגל הראשון, סגר אינו הפתרון. במקום להטיל עונש קולקטיבי על כל העיר, אנו מצפים מהממשלה להילחם לצידנו ולא בנו. ההחלטה המסתמנת להטיל סגר על העיר מאכזבת ומגבירה את חוסר האמון של הציבור החרדי בשיקולי פרויקטור הקורונה ומקבלי ההחלטות", אמרו בעיריית בני ברק. 

מעצר חולה קורונה בבני ברק, קרדיט: דוברות המשטרה

בבני ברק טוענים כי העיריה העלתה את רף הבדיקות בעיר בשבוע הבא ל-10,000. "אנו דואגים לפינוי מאות חולים למלוניות מחוץ לעיר ולהחמרת האכיפה על החייבים בבידוד. הפעולות שביצענו הוכחו כנכונות – לראייה, שיעור התחלואה בעיר ירד ב-30% בחודש האחרון". 

"מלחמתה הנחושה של העירייה בקורונה, הפכה אותה מודל לחיקוי עבור רשויות אחרות ומשרדי ממשלה, לכן זו סטירת לחי שדווקא היא מאוימת ונענשת שוב ושוב ומשמשת שעיר לעזאזל. גם במערכת הבריאות מודים בכך: סגר אינו תורם במאומה להורדת התחלואה והאטת קצב ההתפשטות. קבלת ההחלטות והשינוי הדרמטי מאדום לכתום ובחזרה ב-24 שעות, נעשו מתוך היסטריה ורצון לייצר מראית עין של עשיה שתכסה על כישלון מהדהד הצבוע בצבעי אדום בוהק", נכתב בהודעת עיריית בני ברק.