הפצצה הפוליטית של השבוע, שהגיעה מספסלי האופוזיציה, ייצרה לא מעט כותרות - אבל האם יש משמעות להודעתו של ח"כ עפר שלח על נכונותו להתמודד מול יאיר לפיד על ראשות יש עתיד? מסקר מיוחד שנערך עבור 103FM, נראה כי כיסאו של יו"ר המפלגה הנוכחי, יאיר לפיד, אינו רועד - גם אם יקבל את ההחלטה לוותר על זכות הבחירה הבלעדית שיש לו כרגע להרכב רשימתו לכנסת. מהסקר, שערך מכון מאגר מוחות בניהול יצחק כ"ץ עבור תוכניתו של ניסים משעל, עולה כי 61 אחוזים ממצביעי יש עתיד היו בוחרים בלפיד לראשות המפלגה - זאת לעומת 11 אחוזים בלבד לשלח.

יאיר לפיד מתייחס להודעת עפר שלח, קרדיט: התכנית של בסאם ג'אבר בערוץ הערבי האלא טיוי, אתר פאנט

שאלת תפקודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר עלתה אף היא בסקר. התוצאות מהדהדות: נתניהו זכה לציון נכשל על ניהול המאבק בקורונה - 71 אחוזים מהנשאלים מעניקים לו ציון 'גרוע מאוד' ו'גרוע'. מדובר בהתחזקותה של מגמת אי־שביעות הרצון מתפקוד ראש הממשלה, שכן ביולי קיבל את הציון הזה מ־44 אחוזים מהנשאלים בכל הקשור להיבט הבריאותי, ול־69 אחוזים בהיבטים הכלכליים. בסקר הנוכחי, רק 19 אחוזים סברו כי ניהול משבר הקורונה של נתניהו הוא 'טוב' או 'טוב מאוד'. 10 אחוזים נוספים הסתפקו ב'ככה ככה'.

שאלת הסקר הזו מגיעה ביחס הפוך לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, שם זוכה נתניהו לבולטות משמעותית מעל שאר השחקנים במגרש הפוליטי. 48 אחוזים מבעלי הדעה ציינו כי נתניהו הוא המתאים ביותר לשמש כראש ממשלת ישראל כיום - מדובר בנתון גבוה יותר משני מתחריו גם יחד. יאיר לפיד זוכה ל־20 אחוזים, נפתלי בנט ל־18 אחוזים. ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, עם 14 אחוזים בלבד.

סקר 103FM (צילום: 103FM)
סקר 103FM (צילום: 103FM)

הסקר נערך אתמול ושלשום (3-2 בספטמבר 2020) באמצעות פאנל אינטרנטי, שבו השתתפו 501 נשאלים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בגילי 18 ומעלה. טעות הדגימה 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים.