עוד סימן למדינה נוספת שנמצאת בדרך לכינון יחסים עם ישראל? אחרי סעודיה, ממלכת בחריין הודיעה כי תאפשר טיסות מאיחוד האמירויות לישראל ולכיוון השני לטוס בשטח האווירי שלה. כך הודיעה אמש (חמישי) מדינת המפרץ. נתיב הטיסה הישיר בין ישראל לאיחוד האמירויות עובר גם דרך בחריין. לא ברור כמה זמן יחסוך אישור זה לטיסות, אך מדובר במהלך סמלי של הנסיכות המפרצית.

סעודיה הודיעה השבוע כי היא תאשר לכלל הטיסות מאיחוד האמירויות ואליה לעבור מעל שטחה, בהן טיסות מישראל ואליה. ההודעה מגיעה לאחר שטיסת המשלחת הישראלית לאמירויות השבוע עברה מעל שטח סעודיה.

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי כשחברת התעופה "אייר אינדיה" קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל. עכשיו, פריצת דרך ענקית נוספת - מטוסים ישראלים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו-דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו. זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח.

"כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים. בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת. אני רוצה להודות לג'ארד קושנר ולשייח' מוחמד בן זאיד על התרומה החשובה הזאת של היום. יהיו עוד הרבה בשורות טובות".

הנחיתה באבו דאבי. צילום: רשתות ערביות

שר החוץ הסעודי, עדאל אל-ג'ובייר, אמר: "עמדותינו בנושא המדינה הפלסטינית לא השתנו בעקבות האישור למעבר טיסות מעל שטחינו לכל היעדים".

השבוע פורסם עוד כי חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות "איתיחאד איירווייז", מתחילה לשווק כרטיסי טיסה לישראלים באמצעות חברת "טל תעופה". כרטיסי הטיסה ישווקו למגוון יעדים בעולם ובין היתר גם למזרח הרחוק. בשלב הנוכחי, ישראלים שירכשו כרטיס טיסה ב"איתיתאד איירווייז" יטוסו מנמל התעופה בן גוריון לאתונה, עמאן ואיסטנבול ומשם יעלו לטיסת חברת התעופה מאיחוד האמירויות לאבו דאבי וליעדי ההמשך.

מחירי כרטיסי הטיסה עם איתיחאד עדיין לא נקבעו, אך על פי ההערכות טיסה לתאילנד בתקופת החגים תעלה כ-800 דולר. זו הפעם הראשונה שחברת תעופה מאיחוד האמירויות בוחרת בחברה ישראלית שתשווק את כרטיסי הטיסה בארץ וההשערה היא שלאחר חתימת הסכם השלום הרשמי עם ישראל החברה תבקש להפעיל טיסות מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ומשם ליעדי המשך בעולם.