פרשת ה-F35: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לא להתנגד לתכנית ממשל טראמפ למכור נשק מתקדם לאיחוד האמירויות, זאת למרות שהצהיר מאוחר יותר כי הוא מתנגד לעסקה כזו, כך אמרו הלילה (בין חמישי לשישי) בכירים בארה"ב המעורים בפרטים ל"ניו יורק טיימס". 

על פי הדיווח, נתניהו בחר שלא לנסות למנוע את העסקה מתוך ניסיון להבטיח פריצת דרך דיפלומטית שתביא לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. הנשיא טראמפ הודיע על ההסכם בחודש שעבר, אך לא הזכיר אז את הדיונים על עסקת הנשק שהתנהלו במקביל. 

ואולם, לאחר שהידיעה על עסקת מכירת ה-F35 לאמירויות התפרסמה בסוף החודש שעבר, נתניהו הכחיש שוב ושוב כי נתן הבטחות לממשל טראמפ שישראל לא תתנגד לעסקה כזו. לפי הבכירים שצוטטו ב"טיימס", מדובר בהצהרות "שקריות". 

פגישת נתניהו ופומפאו, קרדיט: לע"מ

לדבריהם, לאחר פגישה שערך בשבוע שעבר בירושלים עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, נתניהו הפסיק להתייחס בפומבי לדיווחים על העסקה המדוברת לאחר שפומפאו, לטענתם, "החזיר אותו לקו האמריקאי". 

הגורמים האמריקאים שצוטטו ב"טיימס" התעקשו על כך שמכירת הנשק לאמירויות אינה "פרס ישיר" על תפקידה בהסכם בו הסכימה להפוך לאומה הערבית השלישית שהכירה בישראל. עם זאת, הם אינם חולקים על כך ששינוי עמדת הבית הלבן ביחס למכירת מטוסי ה-F35 קשור להסכם, לאחר שנים של סירובים אמריקאים לאשר זאת. 

כזכור, ב-18 באוגוסט הכחישה לראשונה לשכת ראש הממשלה את הדיווחים לפיהם ההסכם יצא לדרך בעקבות הסכמת ישראל לעסקת נשק גדולה, במסגרתה תמכור ארה"ב לנסיכות מהמפרץ מטוסי F35 ומל"טים. "הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות לא כלל שום הסכמה של ישראל לעסקת נשק כלשהי בין ארה"ב לאיחוד האמירויות", נמסר מלשכת נתניהו.