טרגדיה במסיבת טבע: בית המשפט האריך הלילה (בין שבת לראשון) עד יום רביעי את מעצרם של ארבעת החשודים שנעצרו לאחר המסיבה, סמוך לקיבוץ רוחמה שבנגב, בה מצא את מותו החייל אריאל יואב צפריר בן ה-19. 

לפי החשד, בשעה 4:30 לפנות בוקר הגיעו צפריר וחבריו למסיבה ולקחו סמים מסוג MD. כעבור שעתיים צפריר החל להרגיש ברע, ונשלח לנוח ברכב. רק בסביבות השעה 13:30 יצרו קשר חבריו של צפריר עם מד"א, והוא פונה במצב קריטי לבית החולים. 

"בשלב מסוים שני צעירים ירדו למסיבה והזעיקו את החברים לבוא לסייע בטענה שיש ברכב צעיר שמפרפר. עלינו למעלה, שלפנו אותו מתוך הרכב והתחלנו לנסות ולסייע תוך שאנחנו מדווחים בבהילות למשטרה ולמד"א", אמרו החשודים למשטרה. גופתו של צפריר נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר ותוצאותיה יהוו משקל משמעותי בפרשה.

אריאל צפריר (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
אריאל צפריר (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)

ל"מעריב" נודע כי מפקד מחוז דרום, ניצב יורם סופר, הורה לבדוק את נסיבות האירוע, אולם כבר עתה עולה כי לאחר תחקיר ראשוני הצעירים הגיעו למקום מסתור בוואדי סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר, צרכו סמים ואלכוהול, כך על פי גרסאות שמסרו חלק מהמעוכבים בחקירה ועדויות שנאספו מהזירה.

על פי הידוע, כבר בשעה 08:50 התקבלה ההודעה בדבר מסיבת טבע שמתקיימת מזרחית לקיבוץ רוחמה. המודיע התלונן על חשש מפני התקהלות המונית, אולם לא ידע להכווין את השוטרים אל מקום המסיבה וגם לא ציין כי קיים חשש לחיי אדם.

ניידת משטרה מתחנת שדרות שיצאה לסריקות לא איתרה את זירת האירוע וגם בשיחה נוספת שהתקבלה במוקד התלוננו על קיום מסיבת טבע ורעש מחריש אוזניים ולא לא עלה חשש לכאורה לחיי אדם. כיוון שלא נמצא מיקום המסיבה הועבר דיווח לתחנת קריית גת ותחנת רהט. בכל הזמן הזה לא התקבל דיווח במשטרה אודות חשש לחייו של הצעיר.

למרות ממצאי החקירה הראשונית, בחרו במשטרה לבצע בדיקה פנימית לבירור הנסיבות שבגינן לא בוצעה "העשרה" ולכאורה השוטרים שהגיעו לסריקות במקום לא יצרו קשר עם המודיע השני שדיווח גם הוא על מסיבת טבע. "צריך להבין שאיש לא דיווח על חשש לחיי אדם אלא על מסיבת טבע. מי שהגיע למקום מבין שלא ניתן היה להגיע אל מיקום המסיבה שכן זה היה מוסתר. הבדיקה האמורה הינה פנימית בלבד ללא קשר לתוצאות הטראגיות הקשורות להתנהלות החוגגים והמארגנים המנסים לספח מחדל שלא היה לשוטרים", כך נמסר מהמשטרה.

מנגד מאשים עו"ד עדי כרמלי, פרקליטו של החשוד המרכזי כמארגן המסיבה, את המשטרה במחדל שהוביל למותו של צפריר. "המשטרה לא צריכה לבדוק את עצמה אלא המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). המשטרה קיבלה שיחת טלפון שבה הציע המטלפן עזרה לגבי מיקום המסיבה, אולם באופן תמוה השוטרים לא יצרו קשר עם המודיע ובחרו לעזוב את המקום, הגם שלא מצאו לדבריהם דבר".

אריאל יואב צפריר (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
אריאל יואב צפריר (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)

מעדויות שמסרו חלק מהמעוכבים והחוגגים במסיבה, עולה כי סמוך לשעה 04:30 הגיעו מאות חוגגים למקום והחלו בצריכת סמים מסוג MD. כבר כשעתיים לאחר מכן, כך עולה מדיווח שמסר גורם המעורה בפרטים ל"מעריב", חש המנוח ברע והחל לאבד קשר עם הסביבה. חבריו העלו אותו לרכב במטרה לאפשר לו לנוח.

לטענת גורמים במשטרה, מגרסאות שמסרו החשודים עצמם עולה כי סמוך לשעה 11:00, אחרי שנח לכאורה ברכב החל מהשעה 06:30 בבוקר, חזר המנוח למסיבה וגם אז הבינו החוגגים לרבות החשודים עצמם כי הוא חש שלא בטוב ואינו מתקשר עם הסביבה. בכל זאת הם בחרו שלא להזעיק מד"א או משטרה למקום ורק סמוך לשעה 12:58 פנו למד"א, אחרי שהצעיר כבר קרס ופרפר. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים בסביבות השעה 13:30, שם נקבע מותו.

אחד העצורים בפרשה חשוד בעבירות של גרימה בכוונה או באדישות למותו של אדם - עבירה שהעונש בגינה הנו מאסר עולם, שיבוש מהלכי משפט וניהול עסק ללא רישיון. גורמים המעורים בפרטי החקירה מציינים כי במהלך החקירה הכחיש הצעיר כל קשר לפטירתו של צפריר וטען כי האירוע הטרגי לא התרחש כלל במסיבה, אלא בחניון למעלה, שעה שלדבריו המנוח וצעירים נוספים עלו לצרוך סמים כביכול.

עו''ד עדי כרמלי (צילום: יח''צ)
עו''ד עדי כרמלי (צילום: יח''צ)

"אלוהים לקח לנו את האוצר היקר מכל"

אמו של אריאל פרסמה הבוקר פוסט בפייסבוק, בו כתבה: "יום אחד אתה חושב שאתה קם ליום מקסים ושגרתי אבל מישהו שם למעלה מחליט אחרת. אוי, אלוהים, איך לקחת לנו את האוצר היקר מכל. אריאל יואב צפריר המלך שלנו, האור, החיים, השמחה, הנשמה שלנו. כפרה עלייך ילד שלי, חיים יקרים שלי. תמיד היית ילד שמח ומתוק שעוזר ושם לב לכל הפרטים. הלכת למסיבה שממנה לא חזרת!".

"הכאב גדול מנשוא", כתבה והוסיפה: "החור הזה בלב שאין מה שימלא אותו. זה נורא אריאלי שלי, אהוב יקר, נשמה טובה שלנו. אני כבר מתגעגעת אלייך. מה נעשה? איך ממשיכים מכאן? איך? ילד שלנו מנוחתך עדן. יהי זכרך ברוך. אוהבים אותך, אמא ואבא, מעיין, עידו ונועה".

באוגוסט לפני כשנתיים מצאה את מותה בנסיבות דומות טוהר דוד, שהתמוטטה במסיבת טבע באזור באר שבע. ארבעה חודשים לאחר מכן הוגשו כתבי אישום נגד מארגני המסיבה שייחסו להם עבירת הריגה בגין התנהגותם בפינוייה של הצעירה.