לפי סקר מנדטים שפורסם היום (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות 12, אילו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה מתחזקת במנדט וזוכה ב-31 מנדטים וגם ימינה מתחזקת על חשבון יש עתיד, כאשר ימינה עם 19 מנדטים ויש עתיד עם 15 בלבד.

בנט תוקף את ההנהגה

הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 15 מנדטים, ואילו כחול לבן נחלשה במנדט ועומדת על 11. גם ישראל ביתנו והמפלגות החרדיות נותרות יציבות: ישראל ביתנו וש"ס עם 8 מנדטים כל אחת, יהדות התורה עם 7 מנדטים ומרצ חותמת את הרשימה עם 6 מנדטים.

המפלגות גשר, דרך ארץ, העבודה והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה. 

ח''כ עפר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ח''כ עפר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בסקר גם נבדק כיצד יגיב הציבור אם עפר שלח יעמוד בראשות יש עתיד, לאחר שהצהיר מוקדם יותר השבוע כי יפעל לקדם פריימריז ברשימה במטרה לעמוד בראשה. במקרה כזה, יש עתיד תקבל 13 מנדטים, לעומת 15 ליאיר לפיד, ואילו ישראל ביתנו ומרצ עולות כל אחת במנדט נוסף.

תוצאות אלו דומות לתוצאות סקר 103FM שנערך עבור תוכניתו של ניסים משעל, בו עלה כי 61 אחוזים ממצביעי יש עתיד היו בוחרים בלפיד לראשות המפלגה - זאת לעומת 11 אחוזים בלבד לשלח.

בשני המקרים, לא נרשם שינוי במפת הגושים: גוש הימין חרדים - 65 מנדטים, שמאל-מרכז-משותפת - 48 מנדטים וישראל ביתנו עם 7 מנדטים. 

בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אבשלום ששוני, פול פלאש 90)
בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום: אבשלום ששוני, פול פלאש 90)

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל עם 45%, בעוד יאיר לפיד קורס ל-16% התאמה, גנץ עם 18% התאמה ועפר שלח עם 13% בלבד. 

עם זאת, מול יו"ר ימינה נפתלי בנט שנהנה מ-28% התאמה, נתניהו צונח ל-37% בלבד.