האם רומן זדורוב, שמרצה מאסר עולם בגין רצח הנערה תאיר ראדה אך טוען כי הוא חף מפשע, יזכה למשפט חוזר? הבוקר (ראשון) התקיים דיון נוסף בתיק, בראשות המשנה לנשיאת בית המשפט העליון השופט חנן מלצר. פרקליטיו של זדורוב מבקשים להגיש לבית המשפט ראיה חדשה, שלטענתם "תסייע לזכות אותו". הדיון הסתיים ללא החלטה, כאשר בשלב הבא יישמעו נימוקים להתנגדות לעדות של ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, תוך כשבוע ואז תתקבל תשובה של עו"ד הלוי מטעם זדורוב.

תלמידת ביה"ס של תאיר ראדה: "אם רומן זדורוב היה רוצח - זה אותי"

הראיה היא חלק מהרצאה שהעביר ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל לתלמידי הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת תל אביב בזום, ותומכיו של זדורוב הצליחו להתחבר אליה והעתיקו את ההרצאה. מאוחר יותר עותק ממנה הופקד בבית המשפט בטענה כי דבריו של קוגל מחזקים את טענתו של זדורוב, שלפיה הוא חף מפשע. 

אולגה זדורוב, אחותו של זדורוב, אמרה לפני הדיון: "ראיתי אותו בזום לפני חודשיים פעם האחרונה. ההרגשה שלי לא חד משמעית. יהיה מה שיהיה. זה חשוב גם בשביל הציבור. אנחנו איבדנו את האמון גם במערכת וזה ממש דורש טיפול. הפעם נראה לי שכולם יותר ערים. אנו לא מאמינים לבית המשפט אבל אני מקווה להחזיר את האמון שאבד". רומן זדורוב עצמו אינו נוכח בדיון אלא צופה בו באמצעות מצלמה.

אמו ואחותו של רומן זדורוב בדיון בעניינו (צילום: פרטי)
אמו ואחותו של רומן זדורוב בדיון בעניינו (צילום: פרטי)

השופט חנן מלצר אמר: "יש בקשה להגשת ראיה נוספת של ההרצאה שמסר ד"ר קוגל. עד הרגע הזה לא עיינתי בקלטת הזו. אבל גם בכלי התקשורת ובבקשה המקורית נמסרו שם קטעים. האם יש בעיה שנראה את כל הקלטת? מאחר והמשפט הזה מאוד מתוקשר אז היו חלקים שראינו, אבל מניסיון אני רוצה לראות את הכל". פרקליטו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, השיב: "זה האינטרס שלי שבית המשפט הנכבד יראה הכל. אני אומר שזו ההזדמנות להזכיר לכבודו שהכנתי תמליל מלא. הקטע הרלוונטי מתחיל כשעה וחצי אחרי תחילת הסרט ונמשך רבע שעה".

בהמשך הדיון, עו"ד הלוי האשים את הפרקליטות בצעקה: "הם מחזיקים אותו בשבי. הם יודעים שהוא חף מפשע!", לקול מחיאות כפיים של המשפחה. השופט מלצר השיב: "יש בקשה לשחרור מיידי. אני צופה שתוך חודש ימים לתת את ההחלטה. אני מבין למה זה בוער בעצמותיו של אדוני. אני אעשה מאמץ תוך חודש ימים לתת את ההחלטה בתיק. כרגע אני לא מקבל ולא דוחה את הבקשה לשחרור".

מדובר בשני מסמכים מתוך התיק הרפואי של א.ק הקשורים להיסטוריה הרפואית נפשית שלה. מדובר בהליך מקביל המתנהל בתיק ובו עו"ד הלוי מבקש לחשוף את כל התיק הרפואי שלה לעיונו. הלוי שם אצבע מאשימה כלפייה כחשודה ברצח של תאיר. עו"ד הלוי אמר: "הבאתי 700 טעויות של א.ק., היא הרוצחת", ועל כך השיב מלצר: "אדוני ייזהר. ענווה זה חשוב".

הפרקליטות טענה כי "בזמן שחלף מאז שהוגשה הבקשה, פנינו ליועמ"ש לעניין הסוגיה האם קוגל יכול כרשות מנהלית לתת חוות דעת בתיק הזה. המכון, בלי קשר לתיק הזה, וזה על פי החלטת היועץ, אינו נותן חוות דעת להגנה. מתבקשת כאן חוות דעת של ההגנה. לכן מהסיבה הזו ד"ר קוגל אינו יכול. דבר שני, קוגל נמצא בניגוד עניינים. הוא שימש בתיק הזה כעד הגנה ואינו יכול לתת חוות דעת חדשה, וכי הסכם ניגוד העניינים פשוט אוסר עליו. הוא מנוע למעשה מלתת חוות דעת".

השופט מלצר השיב: "חוץ מלקבל את ההרצאה של ד"ר קוגל כראייה, הבקשה היא שהוא יעיד פה או ימסור חוות דעת. הוסכם שאני אוכל להסתכל בהרצאה עוד לפני שאני מקבל את ההחלטה,  ולגבי הבקשה שקוגל ייתן חוות דעת בנושא הזה, כי זה נושא שלא עלה בעדות שלו במשפט, אז הפרקליטות הביעה התנגדות לדבר הזה, ובעקבות זה הם נתבקשו להעלות בכתב את נימוקי ההתנגדות שהייתה על דעת היועמ"ש. העמדה הזו תוגש תוך שבוע ימים. אחרי זה תהיה תשובה תוך שבוע של עו"ד ירום הלוי".

עו"ד ירום הלוי אמר בתום הדיון: "היום אחרי הדיון שלכאורה היה טכני אך יש בו רוח מהותית אני רוצה להגיד מספר דברים שנמנעתי מלומר עד לדיון. אני חש סיפוק בגין העובדה בקרוב יהיה דיון ארוך מאוד בפני השופט לגבי הטיעונים לקבל משפט חוזר.

"חמש שנים אני עובד על התיק. תקופה מאוד ארוכה התרשמתי שהפרקליטות לא מחפשת את האמת בכלל אבל שמרתי על כבודה. אבל נפל דבר. אחרי שהוגשה הבקשה למשפט חוזר על ידי ואחרי שבחודש אפריל 2020 הפרקליטות הגישה את תגובתה הגעתי למסקנה שהפרקליטות מסכימה עם הטיעונים למשפט חוזר, ובעצם היא מסכימה לזיכוי אבל לא מסכימה למשפט חוזר בכל מיני תירוצים.

"הפרקליטים שמטפלים בתיק לא מחפשים את האמת. מה שמוליך אותם זה מניעים של יוקרה וברית עם החוקרים המושחתים שטיפלו בתיק הזה. אני אומר את זה בעצב. יש פרקליטים מצויינים חלילה לי מלהכליל. יש פרקליטים לא ישרים בקרב רוב הפרקליטים הישרים ולצערי הצוות שמטפל בתיק של רומן הוא לא צוות ישר הוא לא מחפש את האמת. הוא מטעה את ראש הפרקליטות והיועמ"ש. הם מחזיקים במונופול על התיק הענק הזה ומטעים את מי שמעליהם ואת בית המשפט".

עו"ד אביגדור פלדמן, שייצג בעבר את זדורוב, שוחח ביום חמישי עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב־103FM. "אין ספק שמדובר באירוע שמקדם את ההחלטה לקיים משפט חוזר בפרשה", טען. פלדמן הסביר כי בשל העובדה שהשופט מלצר מבקש לברר פרטים נוספים בנוגע לתיק, נראה כי הכיוון נוטה לעבר קיום משפט חוזר.

יצחק אילן, סגן ראש השב"כ לשעבר, נשמע תקיף אף יותר, ובראיון שהעניק שלשום לניסים משעל ב־103FM אמר כי "זדורוב הודה הודאת שווא. ההודאה שלו מלאה בפרטים מוכמנים שליליים, חד־משמעית". אילן הוסיף כי לפי דעתו א"ק, ששמה שורבב לפרשה, רצחה את הנערה. 
פרקליטיה של א"ק, עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ: "אנו דוחים בתוקף את דבריו של אילן, ומביעים דאגה מכך שאדם שכיהן כסגן ראש שב"כ והיה מופקד על החקירות בשב"כ מרשה לעצמו לטעון בפסקנות שהאישה הזו, שנפלה קורבן לעלילת שווא, היא הרוצחת של תאיר ראדה".