ארצות הברית וסרביה לא לבד. מדינה נוספת הכריזה השבוע כי בכוונתה להקים שגרירות בירושלים - מלאווי. נשיא המדינה, ד"ר לזארוס צ'קוורה, הודיע על המהלך בנאום מצב האומה שנשא שלשום. לדבריו, פתיחת שגרירות בישראל היא חלק מרפורמה במשרד החוץ בעיר הבירה לילונגווה והנציגויות בעולם על מנת שהם יוכלו לייצג את האינטרסים של המדינה בצורה טובה יותר. 

"הרפורמות יכללו בחינה מחדש של הנוכחות הדיפלומטית שלנו, כולל הרצון שלנו לפתצוח נציגיות חדשות בלאגוס, ניגריה ובירושלים", אמר צ'קוורה. כיום למדינה המזרח אפריקאית אין שגרירות בישראל, ואילו שגריר ישראל למדינה פועל מקניה. 

צ'קוורה בן ה-65 היה בעברו מנהיג כנסיה אוונגליסטית, מה שמסביר, לצד כוונתו לערוף רפורמה ביחסי החוץ של ארצו, את רצונות לפתוח שגרירות בישראל. מלאווי שוכנת במערב אפריקה, בין מוזמביק, טנזניה וזמביה. אוכלוסייתה היא מונה מעל 10 מיליון בני אדם, שמעל 75% מהם הם נוצרים ו-14% הם מוסלמים. 

ההודעה המלאווית מגיעה באותו יום שבו הכריז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי סרביה תעביר את שגרירותה לירושלים וכי ישראל וקוסובו יכירו אחת בשנייה. ההכרזות הגיעו ביום שישי במסגרת הסכם נורמליזציה בין סרביה וקוסובו, עליו הכריז טראמפ. נשיא קוסובו, האשים טאצ'י, בירך על ההסכם בציוץ בטוויטר והתחייב כי גם השגרירות הקוסוברית בישראל תוקם בירושלים.

רה"מ נתניהו מברך על החלטת קוסובו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב: "קוסובו תהיה המדינה הראשונה בעלת רוב מוסלמי שתפתח שגרירות בירושלים. כפי שאמרתי בימים האחרונים - מעגל השלום וההכרה בישראל מתרחב וצפויות להצטרף אליו מדינות נוספות. אני מודה לידידי נשיא סרביה ווצ'יץ' על ההחלטה להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את שגרירות מדינתו. אני מבקש להודות גם לידידי הנשיא טראמפ על תרומתו להישג זה. נמשיך במאמצים כדי שמדינות נוספות באירופה יעבירו את שגרירותיהן לירושלים".