חמישה חשודים נעצרו הבוקר (ראשון) בתום חקירה גלויה שנפתחה על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ורשות המיסים, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות על פי פקודת מס הכנסה, הלבנת הון וכן עבירות נוספות. על פי החשד, החשודים העבירו לכאורה כספי שוחד לעובד ציבור ממשלתי שבתמורה פעל לקידום תועלתם האישית ונעצר גם הוא. 

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בשיתוף פקיד שומה חקירות ירושלים ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז ירושלים. החקירה נפתחה במסגרת הלחימה הסדורה של משטרת ישראל נגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות.

בתקופה האחרונה משקיעה המשטרה מאמצים רבים בחשיפת אירועי שחיתות ובחודש שעבר אף הודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה כנגד ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי ואחרים המבססת את החשד נגדם בגין מעורבותם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מתחום הגנת הפרטיות. כמו כן על פי החשד, נעשה שימוש בכספי ציבור לשדרג את מאגר המידע העירוני לצרכיו הפוליטיים של צורי.

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף תהליכים פסולים, תוך ניגוד עניינים, וכן לחתור ולהגיע לכל מקום בו יש חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון ובאזרחים הנורמטיביים".