הסדר הפשרה שהושג היום (ראשון) בין בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, לבין העיתונאי, אילן לוקאץ, יחייב את לוקאץ' להתנצל ולשלם לאבנר נתניהו 12.5 אלף שקלים.

כזכור, מדובר על מקרה בו התקיימה הפגנת תמיכה באביו של אבנר, רה"מ בנימין נתניהו, שבמהלכה אבנר יצא אל המרפסת. לטענתו של לוקאץ', שהתבררה כטעות, אבנר יצא אל המפגינים בשעה ששרו שירי תמיכה ברוצחו של יצחק רבין

הפגנת תמיכה בנתניהו. צילום: מארק ישראל סלם, יגאל עמיר.

בסיס התביעה הסתמך על ציוץ שפרסם לוקא'ץ בחשבון הטוויטר שלו, בו כתב: "אבנר נתניהו נופף מהמרפסת למפגינים שהיללו את רצח רבין ועכשיו יש דיון אם הוא שמע מה הם שרים. לא מזכיר לי שום אירוע מהעבר". הציוץ המדובר הוביל את אבנר נתניהו לתבוע מלוקאץ' פיצויים בסך 70 אלף שקלים.

מכתב התראה אילן לוקאצ by maariv on Scribd

על פי ההסכם, התחייב לוקאץ' לשלם לנתניהו פיצויים בסך 12,500 ש"ח, וכמו כן, פרסם בחשבון והטוויטר שלו התנצלות על האשמותיו, וכתב: "לציוץ שהעליתי בתאריך 24.7.20 בעניין אבנר נתניהו ממנו משתמע כי הוא הריע לשירי הלל ליגאל עמיר לא היה כל בסיס. הוא נמחק על ידי כעבור זמן קצר ברגע שהבנתי שהוא מבוסס על טעות". עוד האריך לקואץ' לכתוב: "אני מתנצל בפני אבנר נתניהו וקורא לאתרים שהדהדו אותו לעשות כמוני ולמחוק את הדברים. רק בריאות אבנר".