נורדיניו
 חלת בריוש עם תפוחים מקורמלים, טארט טנסי עם וויסקי דבש, עוגת ברטון עם קלבדוס, עוגת גזר, וקראק פאי הם רק חלק מקולקציית העוגות של נורדיניו.

טעמנו וחשבנו: 
עוגת גזר בחושה בניחוחות קינמון, חתיכות תפוחי עץ וקרם שמנת מעל עם פירורי בצק -  העוגה משלבת את כל העולמות: בחושה ולכן פחות כבדה, ומנגד משלבת קרם שמשדרג אותה. הטעמים מאוזנים. אהבנו את חתיכות תפוחי העץ שמסתתרות ומוסיפות משחק מרקמים. 

טארט טנסי עם וויסקי דבש - מאוד מעניין. טעמים מודגשים של וויסקי עם סיומת מתוקה. אהבנו את המרקם הדחוס של העוגה ואת טעם ההדרים שמסתתר בכל ביס. 

חלת בריוש עם תאנים מקורמלות -  מענגת. הפתעה טובה שמתאימה לאווירת החג. 

“נורדיניו", נחלת בנימין 27, תל אביב. 
מחיר: 42־188 שקלים

נורנדיניו - עוגת גזר, תפוחים וקרם שמנת  (צילום: חיים דוד)
נורנדיניו - עוגת גזר, תפוחים וקרם שמנת (צילום: חיים דוד)

ביסקוטי
 קונדיטוריית ביסקוטי פותחת את חגי תשרי עם קולקציית עוגות וקינוחים בשילוב סמלי החג, ובהם דבש ותפוחים. הקולקציה כוללת עוגת דבש מסורתית בשילובים מרעננים, עוגיות, מאפים ברוח החג ועוגות מוס עשירות. בין העוגות: עוגת דבש קלאסית עם קראמבל שקדים, עוגת דבש וריקוטה, פאי ברולה דבש, קראנץ’ שמרים ועוד. 

טעמנו וחשבנו: 
מנגולינה - עוגת קרם גבינת מסקרפונה ומנגו עם מלית של עוגת דבש. לכאורה, יש לה פוטנציאל להיות מוגזמת, אך כמו שהיא יפה, כך היא טעימה. קרם המנגו משתלב נהדר עם המתיקות של הדבש ונותן ביס פרשי. היא “קצפתית”, אך לא כבדה. עוגה נהדרת לאירוח.

קראנץ’ ראש השנה - עוגת שמרים מלאה בשקדים ובצימוקים עם טעמי וניל מובהקים. אהבנו את משחק המרקמים ואת הרכות, עוגה חביבה שלאו דווקא הזכירה לנו את טעמי החג.

 
ריקוטה דבש - פשוט חלומית. עוגה רכה ונימוחה שנמסה בפה. שילוב מנצח של ריקוטה ודבש, שמקבל עוד טוויסט בזכות תיבול של קינמון. 

מחיר: 42־118 שקלים

ראש השנה בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
ראש השנה בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

ג'ייקובס
 מאפיות הבוטיק ג’ייקובס מתחדשות בקולקציית ספיישלים לחג בניצוחם של הקונדיטור והאופה הראשי טל סאסי בשיתוף מעיין קאופמן. בין שלל החידושים: בכוורת של ג’ייקובס - פיננסייר לוז, תפוחים מקורמלים וגאנש דולצ’ה מוקצף בציפוי שוקולד גולד; עוגת שטרודל תפוחים, טבעת בריוש אדומה ותפוחים מקורמלים - בצק בריוש מדופדף, קרם פטיסייר, שקדים ופלחי תפוחים מקורמלים; ושלל חלות, בהן חלת בריוש מרציפן ותפוחים מקורמלים, חלת תאנים וחלת בריוש דבש. 

טעמנו וחשבנו: 
שטרודל תפוחים - בצק עלים במילוי קרם שקדים ופטיסייר, תפוחים וצימוקים. בצק העלים היה עשוי מדפים דקים ואווריריים שנמסו בפה. טעמי התפוחים, קרם השקדים והצימוקים התמזגו יחד למילוי במתיקות מעודנת ויצרו שטרודל שזכה לתשבחות. 
חלת בריוש מרציפן ותפוחים מקורמלים - רכה ונימוחה. שילוב הטעמים של המרציפן והתפוחים המקורמלים הפך אותה לחגיגית וטעימה במיוחד. 

מחיר: עוגות: החל מ־44 שקלים; חלות: 18־32 שקלים

ראש השנה מאפיית ג'ייקובס (צילום: בר אופק)
ראש השנה מאפיית ג'ייקובס (צילום: בר אופק)

בוטיק סנטרל
 רשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציגה את קולקציית To Share & enjoy - קינוחי קפסולה חגיגיים בכלי הגשה מהודרים, בהם עוגת דבש מסקרפונה וקרם אגוזים, ועוגת דבש מסקרפונה רימונים. בנוסף, ישנן עוגות תפוחים ודבש אורגני טהור, עוגת דבש וויסקי קפה, עוגת מיני תפוחי עץ מסקרפונה במילוי תפוחים ועוד.

טעמנו וחשבנו: 
עוגת דבש וויסקי קפה - עוגת דבש אורגני טהור בניחוח וויסקי ופולי קפה עם קישוט חלת דבש משוקולד לבן. זו עוגה שנראית קלאסית במבט ראשון, אך מתגלה כהרבה יותר מזה. אומנם במקרה הזה טעמי הוויסקי לא מורגשים, אך בהחלט מרגישים שהיא עשירה. עוגה רכה, רטובה ונמסה בפה. אהבנו את חלת הדבש מעל.  

עוגת שכבות חגיגית - שכבות של עוגת דבש, קרם, ומעל שכבת שוקולד ועיטור של חלת דבש. עוגה יפהפייה שכיף לאכול בכפית. השוקולד מתפצפץ ונותן קונטרסט נעים לרכות של הקרם. אהבנו. 

מחיר: 42־120 שקלים

ראש השנה בבוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
ראש השנה בבוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

מתוקה
 קונדיטוריית “מתוקה” מציעה קולקציית עוגות דבש עם טעמים חדשים, בהן עוגת דבש עגולה עם קרם תפוזים, עוגת בננה וסילאן, עוגת דבש טבעונית, עוגת דבש ואגוזים, עוגת דבש ושזיפים ופאי תפוחים.

טעמנו וחשבנו: 
עוגת דבש עם קרם תפוזים - עוגה מצוינת, שבה שילוב נפלא של דבש עדין עם קרם תפוז שנותן ניחוח הדרי. היה קשה להפסיק לאכול ממנה. 
עוגת דבש טבעונית - לא רעה: עוגת דבש קלאסית לצד הקפה. אומנם מבחינת טעמים היא לא מרגשת במיוחד, אך בהחלט משרתת את המטרה.

עוגת דבש ללא גלוטן -  פשוט מפתיעה. היה לה טעם מובהק של קוקוס ואגוזים שנותנים קראנצ’יות נעימה בפה, והיא לא הייתה מתוקה מדי. עוגה אוורירית ולא דחוסה, משתלבת היטב לצד הקפה. 

מחיר: 44־59 שקלים

קונדיטוריית שמו
 השף־קונדיטור מיקי שמו משיק קולקציית קינוחים לראש השנה על טהרת התפוחים והדבש. הדגש השנה הוא על קינוחים קלאסיים ווריאציות שונות של עוגת הדבש המסורתית, כמו דובוש דבש, עקיצת הדבורה, דובשניות ועוד.

טעמנו וחשבנו: 
עוגת דולצ’ה מוס דבש - שני רולים של מוס דבש על תחתית שוקולד ואגוזים בשילוב של שוקולד ולרונה. זו עוגה מנצחת, שמעוצבת באלגנטיות, וקשה לוותר על ביס ממנה. יש בה טעמים בולטים של שוקולד איכותי שמתפצח בפה ומשתלב בהרמוניה עם המוס המתקתק. גם הקראסט של האגוזים מתחבר כאן בצורה מושלמת. עוגה מושלמת לאירוח. 

עוגת דבש קלאסית -  עוגה בחושה מסורתית, שבאופן מפתיע לא הייתה מתוקה יתר על המידה, אם כי מעט דחוסה.

מחיר: 38־150 שקלים

ראש השנה במיקי שמו (צילום: דניאל לילה)
ראש השנה במיקי שמו (צילום: דניאל לילה)

בליקמח
 “בליקמח” חוגגת את ראש השנה עם קולקציה עשירה של עוגות ומאפים חגיגיים ללא גלוטן, שייצרו צמד האופים דן דיוויס ואורן דגן כפיר. בתפריט: עוגת דבש קלאסית; דבשוקולד - פס של עוגת דבש עם גנאש בלונדי ופקאן; מדוביק - שכבות של בצק דבש פריך וביניהן שכבות של שמנת חמוצה ווניל; מוס שוקולד דבש ותבלינים ועוד.

טעמנו וחשבנו: 
טארט פיצוחים ותבלינים על בסיס בצק פריך וזיגוג דבש - עוגה שמתפצחת בפה ועושה טוב בלב. מדובר בבסיס פריך ועדין במתיקותו ועליו שלל של שקדים, אגוזים ופקאנים. זו עוגה מרשימה למראה עם ביס מושלם.

עוגת דבש קלאסית - טובה, לא מרגשת במיוחד, אך מספיק חגיגית. 

בשתי העוגות לא הורגש שמדובר בעוגות ללא גלוטן, שזה מבחינתנו ניצחון אמיתי. מצוין.

“בליקמח", הברזל 32, 
רמת החייל, תל אביב.
מחיר: 32־159 שקלים

ראש השנה בבליקמח (צילום: גל קלדרון)
ראש השנה בבליקמח (צילום: גל קלדרון)

רולדין
 קולקציית העוגות החגיגית של רולדין לראש השנה משלבת עוגות חלביות ופרווה, עוגות מעוצבות ומבחר מארזי חג. לצד עוגות דבש קלאסיות, מוצעים טארטים ועוגות מוס. בתפריט: עוגת מרנג, אספרסו נוגט; סנט הונרה - שטרויזל, ביסקוויט קרמל, קרמו וניל, שונטי שוקולד לבן ופרופיטרולים במילוי קרם פטיסייר מצופים בקרמל; ועוגת רויאל לוז המורכבת מביסקוויט אגוזי לוז, מרנג צרפתי, פרלינה ומוס שוקולד ודבש.


טעמנו וחשבנו: 
טאטן תפוחים - עוגת דבש הפוכה עם תפוחים, קרמל ואגוזי מלך. קשה לומר שהעוגה הזאת דומה לגרסה הקלאסית, אך זה לא אומר שהיא לא מצוינת. זו עוגה רכה ורטובה שנמסה בפה ומקבלת חמיצות עדינה מהתפוחים, שמאזנת את כמות הסוכר הגבוהה. עוגה נפלאה לצד הקפה.

 
עוגת מרנג ואספרסו נוגט - כוללת פיננסייר שקדים, מוס נוגט שוקולד, מרנג קפה ופרלינה. על הנייר מדובר בשילוב טעמים מבטיח, אבל בפועל זו הייתה פצצת מתיקות שהקשתה עלינו להעניק את תשומת הלב לכל מרכיב בנפרד. המרנג, שטעם הקפה שלו כלל לא הורגש, לא הציל את העוגה וחבל.

מחיר: 49־139 שקלים

ראש השנה ברולדין (צילום: יחצ)
ראש השנה ברולדין (צילום: יחצ)

גרקו דלי
 לרגל ראש השנה מציעה המעדנייה “גרקו דלי” תפריט חגיגי בסגנון יווני. בגזרת הקינוחים מציעה המעדנייה עוגות שלמות המוגשות בתבנית אלומיניום בקוטר 22 ס”מ, בהן טארט רימונים ודבש, טארט דבש ופולן דבורים, בוגצ’ה - בצק פילו וגבינת עזים, סירופ דבש וענבים, עוגה בחושה עם תמרים, דבש וקרמל, ועוגה בחושה עם חבושים מקורמלים ושקדים.

ראש השנה בגרקו (צילום: גל קלדרון)
ראש השנה בגרקו (צילום: גל קלדרון)

טעמנו וחשבנו: 
טארט דבש ופולן דבורים - שנוי במחלוקת: הדבר היחיד שהסכמנו עליו היה שהוא מתוק מאוד. פולן דבורים, כידוע, הוא אבקת הפרחים שהדבורים אוספות. הוא מגיע בגרגירים גדולים ונחשב ל”מזון מלכות”. השילוב שלו בעוגה העניק, מלבד נראות מעניינת, גם עוד קראנצ’יות ורובד נוסף של טעמים, שמעט איזן את המתיקות של קרם הדבש. נחמד ש”גרקו דלי” מאתגרים את החך, אך לא ברור כיצד הקהל הישראלי יתמודד עם התחכום. 


“גרקו דלי", אורי צבי גרינברג 25, תל אביב.
מחיר: 96־118 שקלים