פותחים עונה: זו תחילתה של תחרות קשה, ציפורניים ישלפו, יהיו תכסיסים מלוכלכים ומכות מתחת לחגורה. שידורי קשת הולכים להילחם ברשת, אחרי חודשים של תבוסה ברייטינג להישרדות. אבל רשת לא פראיירים, את פרק הבכורה הם שידרו עם הפסקת פרסומת אחת בלבד, כמו שאומרים, דברים טובים באים באריזות עם קצת פרסומות.

מתוך הפרק הראשון של המירוץ למיליון. באדיבות רשת

מי ינצח? לא במירוץ למיליון, אלא בתחרות בין רשת לקשת, בתקווה אנחנו, הצופים. אך האם ניתן לצפות מרשת שלא ימתחו את המרוץ למיליון כפי שמתחו את הישרדות? אני בספק. המירוץ בנוי כך שכל משימה אפשר לראות מאינספור זוויות, כל זוג והחוויה שלו, לכאורה, הפורמט שאינו נגמר. תאכל אבק יהודה ברקן, יש מלך מתיחות חדש בישראל, עורך הריאליטי של רשת.

זו העונה השמינית, עונת אולסטארס, שישה זוגות חוזרים ושישה חדשים. תחילת עונה תמיד מבלבלת במירוץ, אפילו בעונה שרוב הפרצופים מוכרים (למי שצפה וזוכר) זה עדיין מאתגר. בליל שמות ופרצופים, אחים, זוג נשוי, בנות דודות, עם כל זוג חדש שמופיע על המסך, אני שוכח זוג שהיה ב"מטבח המנצח".

מתוך המירוץ למיליון (צילום: צילום מסך)
מתוך המירוץ למיליון (צילום: צילום מסך)

מתחילים במנילה שבפיליפינים, האמת שהופתעתי, זכרתי שמתחילים בישראל, כנראה שזול יותר לקחת את הצוות של הישרדות ולהמשיך איתם ישר למרוץ. בינתיים הזוגות מוצגים אחד אחרי השני, אני מכין עצמי לעונה חדשה, לקריינות יתר, לחזרתיות ולחוזר חלילה. המירוץ למיליון דומה לשיעור ספינינג, מפדלים שעה ולא זזים מטר, זו ריצה של צב פנסיונר. 

רון שחר מסיים להציג את כל הזונות ונכנס לעמדת הזנקה. מסביב לעולם ב-80 אלף פרקים, מתחילים. הזוגות רצים למוניות, משימת הפתיחה, אחד רתום בין שמיים לארץ בעוד השני מנדנד אותו לעבר לוח עם אותיות עתיקות. הזוגות פותחים את המעטפה ועטים על המשימה, חוץ מוובה ואלה, עד שהם מסיימים לקרוא ולהבין את ההוראות, הזוגות האחרים כבר מרחפים. חמש שנים עברו וניכר שהרוסית של וובה ואלה השתפרה.

מתוך המירוץ למיליון (צילום: צילום מסך)
מתוך המירוץ למיליון (צילום: צילום מסך)

הנה אנחנו, צופים באינספור זוגות עושים את אותו הדבר, מלבד גילי, ראשו סחרחר, המאמץ גדול עליו, משימה ראשונה היא זמן מושלם למנוחה, לאכול טילון. ככה נראה זוג שיודע שהם הכוכבים בעונת אולסטארס. אני מהמר שהם יגיעו רחוק, למרות שכרגע נראה שהם בקרב צמוד על המקום האחרון עם אורי ובן, אחים מהעונה החמישית. האחים האיטיים, באו להתפנן, אין פה ריצה למיליון, הליכה באיזי, אני מזיע יותר בסלון.

משימה שנייה, שוק דגים, המקומיים מתגודדים ברקע, השוק כולו מגויס למען המשימה. הזוגות מנסים לדוג תשובות מהמקומיים, מחפשים דובר אנגלית, אולי יש ג'וק שיודע. וובה ואלה לא מבינים למה ירדן ואן צורחות בהיסטריה. גם גילי, שאביו קצב קוטור, נגעל בעודו מחפש את הבן דוד הדחוי של נמו. בצדק, הדגים הרבה יותר מגעילים מהגו'קים שמסתובבים חופשי בין הסחורה. אולי הקורונה הגיעה בכלל מדגים?

תם פרק הפתיחה, מיד אחריו בצינור כבר מראיינים את הזוגות החזקים. אפשר לקרוא לזה ספוילר, אך האמת, הזוגות החזקים משכו תשומת לב גם בפרק. היכונו לתקופה ארוכה שבה ערוץ 13 יהפוך למקדש של המירוץ למיליון, התרגלנו לזה מהישרדות, אבל האם תהייה לנו את אותה הסבלנות גם למירוץ? נחיה ונראה, אם בחגים נחזור לסגר, אני מאמין שנקבל גרסה אפילו ארוכה יותר. העיקר במירוץ הנוכחי, בדומה להישרדות, זה למלא את המסך בהמון תוכן טפל.