אחרי פרק נוסף של "המתחזים" ששודר אתמול, כשהפעם הקורבן היא לא אחרת מאשר צוקית אשכולי מ"חתונמי" עונה שנייה, הגעתי למסקנה שקיים בארץ ארגון פשע של נשים נגד נשים. נשים לוחמות בצבא כבר יש? יש. נשים טייסות יש? יש. אז למה שלא יהיו גם נשים מתחזות? בארץ של זבת חלב ודבש, יש לנו תודה לאל מכל טוב.

המתחזים. צילום: באדיבות קשת 12

אני חייבת להודות שאתמול השתעממתי מהסיפור שאליו נחשפנו. כבר שמענו אותו בעבר עם אותם דפוסי התנהגות של מתחזים/ות, רק עם שמות שונים, שהפעם, אף לא טרחתי לשנן ולזכור. אם תעשו לי עכשיו בוחן פתע על כל התחקיר של חיים אתגר, אכשל כישלון חרוץ. הסיפורים כל כך חוזרים על עצמם שאתה כבר לא מתאמץ להיות בקיא בפרטים. אני כן זוכרת את שמה של הנוכלת: סיוון בריצ'ר (מתחרז עם קריצ'ר באנגלית - יצור, וכן, מה לעשות שיש גם יצורים כאלה בעולמנו הקטן).

בשלב מסוים העיניים התעייפו מלעקוב אחרי הכתוביות שרצו במהירות על המסך הקטן והציגו את התכתובת של הקרבן עם התוקפן. באופן כללי היו שם את המסרים האופייניים של מחזר נלהב שמחמיא לבחורה על מדהימותה ויופיה וכמה שהוא אוהב אותה למרות שלא פגש אותה מעולם, וגם לא יפגוש, כי זה ממש לא בתוכנית שלו.

אם לפחות הוא היה מודה כבר מהתחלה שהוא מעוניין אך ורק בקשר וירטואלי, עוד ניחא, הרי לא נעניש אותו על הכנות או על הנטיות המוזרות שלו, מקסימום, האישה אליה הוא מכוון, תגיד: לא תודה, ולא קרה כלום. אלא שהמתחזה שלנו מבטיח הבטחות לאישה מעבר לקו, שהם אוטוטו ייפגשו ויד ביד ידלגו לעבר שקיעה נפלאה.

צוקית אשכולי בתוכנית ''המתחזים'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
צוקית אשכולי בתוכנית ''המתחזים'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

צוקית, שהיא הקורבן של אותו שקרן נוכל שכנראה בחר בה להיות טרף קל כי חשב שהיא כנראה מאוד נואשת למצוא זוגיות אם היא היתה מסוגלת להשתתף בתוכנית מטורפת כמו "חתונמי", מפתחת כלפיו רגשות. ולא רק שהיא מאמינה לכל הבדיות שלו, היא אפילו חשה כלפיו חמלה גדולה כאשר הוא שולף מן השרוול סיפור בדיוני על מחלה קשה שתקפה אותו והוא חייב להתאשפז. כמובן שמדובר בתירוץ על מנת לדחות את מועד פגישתם.

צוקית מתעניינת בשלומו, מציעה עזרה, והוא מצידו, במקום לשלוח לה סוף סוף תמונה שלו, שולח לה תמונה של מדחום שמראה כמה חום יש לו. כאילו, WTF? מישהו בכלל ביקש ממך להוכיח שאתה חולה? מי לעזאזל שולח לבחורה צילום של מספר המעלות שהמדחום שלו מראה? היש דרך מוצלחת יותר להרוס קשר רומנטי בהתהוות? טוב שהוא לא שלח לה תמונה של צבע בדיקת השתן שעשה. בקיצור, החולה המדומה שלנו הוא בכלל אישה וקוראים לה סיוון.

אני לא רוצה להתיימר חלילה שאני חכמה יותר מצוקית, גם אני יכולתי ליפול בפח, למרות שאני פולניה זהירה וחשדנית. אבל, אם מישהו היה שולח לי צילום של מדחום, הייתי בעצמי מקבלת חום, רק מהריח הרע שעולה מכול הסיפור הזה. ייתכן שגם צוקית כבר חשדה, אבל נתנה לזה צ'אנס נוסף.

לא אלאה אתכם בעוד פרטים על טוויסטים שהתגלו במהלך העלילה וחשפו בפנינו רמאית מתוחכמת מאוד שנראית כמו חננה אמיתית. אולי היא בכלל איזה גאון במתמטיקה, כי הרי אומרים שחוט דק עובר בין גאונות לשיגעון.

חיים אתגר וצוקית אשכולי בתוכנית ''המתחזים'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
חיים אתגר וצוקית אשכולי בתוכנית ''המתחזים'' (צילום: צילום מסך ערוץ 12)

ואם בשיגעון עסקינן, תעשה לנו טובה חיים אתגר, וכפי שכבר אמרתי בטור אחר, בפרקים הבאים של "המתחזים", תביא פסיכולוג שינתח את הפרופיל של עבריין או עבריינית מהסוג שאתה מתאר, כדי שנדע לזהות את הסימנים מבעוד מועד. אולי כדאי גם להביא סוף סוף מישהו שמייצג את החוק, שיסביר אחת ולתמיד האם ההטרדות של מתחזים נחשבות בכלל עבירה פלילית.

אולי אנשי חוק רואים במעשים המיוחסים להם בסך הכול מעשי קונדס, וכל האחריות נופלת אך ורק על אותו קרבן שנפל בפח ולא גילה מספיק עירנות וזהירות? אחרת, מה הטעם להביא עוד ועוד סיפורים דומים, או מה הטעם להתלונן במערכת, אם לא מיידעים אותנו על ידי איש מקצוע, איך לזהות את המטורללים האלה, והאם בכלל ימצו איתם את הדין?