ביטוח מבנה 
ביטוח מבנה מכסה את המבנה עצמו, כגון קירות, חלונות, דלתות, כלים סניטריים וכן פרטי תכולה שאינם ניידים כגון מתקני חימום והסקה, מזגנים, ארונות מטבח וחדרי אמבטיה, מערכות אזעקה וכד'.

ביטוח תכולה
במסגרת ביטוח תכולה יהיה כיסוי לכל תכולת הבית במלואה. כל פריט ופריט שנמצאים בבית יוערכו ע"י שמאי מומחה שיגיע לבית הלקוח ויפרט בדוח מסכם את ערכו של כל דבר הנמצא בבית. דוח זה נדרש ע"י חברת הביטוח אך הוא רצוי אף יותר עבור הלקוח, שידע מראש מה הפריטים המבוטחים ובאיזו עלות. 

דוח הערכת תכולה
בעת עריכת ביטוח תכולה, יגיע שמאי לבית הלקוח להעריך כל פריט ופריט בדירה. הערכה כזו תוגש לחברת הביטוח וכן ללקוח לבדיקתו. השמאי מעריך את התכולה לפי ערכם העכשווי, כך שטלוויזיה שנקנתה לפני 7 שנים לדוגמא, תוערך לפי ערכה היום ולא לפי ערכה בעת הקניה. 

בעת בדיקת הדוח ע"י הלקוח מומלץ לבדוק האם כל הרשום בדוח אכן קיים בבית, כדאי לבדוק האם רשומים כל התכשיטים , תמונות יקרות ערך וחפצי אומנות, מכשירי חשמל שונים ואפילו ביגוד וספרים.
ניתן  לשנות מעט את סכומי הביטוח מול סוכן או חברת הביטוח, ניתן לבחור לא לבטח פריטים אחדים, כגון מערכת סטריאו ישנה או ביגוד של תינוק שכבר גדל, אך לא ניתן לבטח רק חלק מהתכולה בלבד.

כיסויים בביטוח דירה
ביטוח דירה מורכב מכיסויים הנכללים במסגרת פוליסה תקנית  (פוליסה אחידה בין חברות הביטוח), וכן כיסויים נוספים שייחודיים לכל חברה וחברה.
נזקי אש, פריצה, גניבה, צד שלישי, רעידת אדמה, חבות מעבידים, תיקוני אינסטלציה ואפילו כיסוי לתכשיטים גם בעת הימצאם מחוץ לבית, כל אלו הינם כיסויים תיקניים שיופיעו בכל הפוליסות של כל חברות הביטוח. ההבדלים בין החברות יהיו בפרמיות שהחברה גובה, וכן בטווח הכיסוי שלהם.

  • ביטוח צד שלישי הינו אחיד לכל חברות הביטוח. כלומר כיסוי זה יופיע בכל הפוליסות, אך גבולות הכיסוי ייתכן ויהיו שונות בין החברות, כך שלעיתים הפרמיה הכוללת לביטוח תהיה זהה בהשוואה בין חברות, אך סכום הכיסוי בסעיף זה יהיה גבוה יותר בחברה אחת לעומת סכום הכיסוי המוצע בחברה אחרת.
  • כיסוי של תיקוני אינסטלציה גם הוא חלק אינטגרלי מפוליסה תיקנית ואחידה, לכל מי שמבטח את המבנה (לא יהיה קיים בביטוח תכולה בלבד), כיסוי זה יופעל באמצעות חברות אינסטלציה שונות הנמצאות בהסדר עם חברת הביטוח. כיסוי באמצעות חברת אינסטלציה של חברת הביטוח הינו זול משמעותית מכיסוי דומה באמצעות חברת אינסטלציה פרטית. גם ההשתתפות העצמית בעת תביעה תהיה זולה בהרבה בהפעלת חברת אינסטלציה  של חברת הביטוח לעומת הפעלת חברת אינסטלציה פרטית.

רוצים להזמין ביטוח דירה ב- 3 דקות? כנסו לאתר go

חשוב לציין שניתן לבטל כיסוי זה במלואו (לדוגמא, בדירה חדשה שיש בה עדיין אחריות קבלן), אך לעיתים חברות הביטוח נותנות הנחות על סמך הימצאותו של כיסוי זה כך שלא תמיד זה יהיה משתלם ושווה לבדוק ולהשוות בין החברות.

  • כיסוי נוסף בביטוח דירה הוא נזקי רעידת אדמה. כיסוי זה אינו אינטגרלי, כלומר לקוח יכול לבחור האם להוסיף כיסוי זה או לא, בעוד שרוב הכיסויים האחרים אינם ניתנים להפרדה מהפוליסה. ביטוח רעידת אדמה מתייחס לביטוח מבנה בנפרד ולביטוח תכולה בנפרד, כך שניתן לבחור בכיסוי זה עבור מרכיב אחד בלבד, מה שיוזיל את העלות של הפרמיה השנתית.
  • סעיף נוסף שיש בו שוני בין חברות הביטוח השונות, הוא כיסוי התכשיטים (במסגרת ביטוח התכולה בלבד) מחוץ לדירה המבוטחת. בכל הפוליסות יש כיסוי לתכשיטים מחוץ לדירה עד לתקרה מסויימת, ללא עלות נוספת. כאשר שווי התכשיטים גבוה יותר מהתקרה שנקבעה ע"י חברת הביטוח, יש לשלם תוספת פרמיה עבור ההפרש. לבעלי תכשיטים רבים, מומלץ לבדוק מהי התקרה שנקבעה ע"י חברת הביטוח ולהשוות בין החברות. ניתן אפילו לקבוע, מתוך רשימת התכשיטים המפורטת בדוח השמאי, רק תכשיטים מסויימים אותם רוצים לבטח מחוץ לדירה, ואת השאר לבטח רק בתוך הדירה בכיסויים הרגילים. בחירה שכזו עשויה להוזיל את סכום הביטוח למי שבידו תכשיטים רבים שלא כולם בשימוש. 

רכישה באמצעות אתר האינטרנט
חברות ביטוח רבות כבר המציעות לרכוש ביטוח דירה באמצעות אתר האינטרנט שלהן. רכישה זו לרוב אינה באמצעות סוכן ביטוח, ומילוי הטופס המקוון הינו באחריות הלקוח בלבד. רכישה כזו יכולה להוזיל כמובן את הפרמיה, אך חשוב לזכור שטיפול שוטף בפוליסה או בתביעה יהיה באמצעות המוקד הטלפוני בלבד ולא באמצעות סוכן ביטוח.