"תעזבו אותו": השדרנים בן כספית וינון מגל שוחחו היום (שני) ביניהם בפתח תכניתם ב-103FM, התייחסו למצבה המורכב של הרשות הפלסטינית וכן התווכחו על טיבו של הסכם הנורמליזציה בין איחוד האמירויות לישראל ולמתקפה מצד המגזר החרדי כלפי פרויקטור הקורונה, רוני גמזו. "החרדים לא מפחידים אותי - מישהו צריך לעשות שם סדר", תקף בן.

בן: "רוני גמזו הגיע לדרגת בן כספית ורינה מצליח, הוא עבר שיימינג. אני פרסמתי בחשבון הטוויטר שלי את קבוצות הוואטסאפ החרדיות שהתלבשו עליו. שמים את הטלפון שלו ונותנים הוראה להפציץ אותו בהודעות, ואז מאות אנשים מסתערים על הוואטסאפ שלך. אני לא מייחל את זה לאף אחד. עכשיו הם עושים את זה לגמזו, הוציאו אותו מאיכילוב ועכשיו הוא צריך לריב עם הערב רב הזה".

ינון: "אתה עושה טעות כשאתה קורא לקבוצות האלו ככה, חבל".

בן: "החרדים לא מפחידים אותי ואתה הפרעת לי, זה לא החרדים, יש את הקבוצות שמישהו חייב לעשות שם סדר, ללכת למשטרה ולהתלונן באירוע כזה. 3-2 אנשים צריכים להיעצר ולהבין שגם הטלפון זה נשק. תפסיקו את השטויות האלה, תעזבו את רוני גמזו". 

ינון: "אני עם גמזו".

בן: "אמרת מוקדם אובמה ומזרח תיכון, אני רק נזכרתי פתאום".

ינון: למה על מטוס אל על שטס לאבו דאבי כתבו בשלוש שפות שלום ולא נורמליזציה? כל הדיבורים על מלחמה - זה שלום! עושים עם הערבים שלום! למה כל דבר לעשות מורכב? עושים שלום, סלאם, פיס".

בן: "אתה לא רוצה לחזור לוויכוח המטומטם הזה, אז תעשה לי טובה. כמו שהמנהיג שלך שיקר כהרגלו, הפרדיגמה של שלום תמורת שלום, שקר, שקרן".

ינון: "עוד פעם?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

בן: "ככל שהוא ישקר אני אחשוף, פוליצר לא בדרך אליי כי זה ברור. שלום תמורת שלום היה בירדן, אתה עשית את חברון, אתה משקר לאורך כל הדרך".

ינון: גם עם ירדן לא היינו במלחמה, עזוב את זה. טחנו את זה עד דק, זה אפר. זה לא נורמליזציה, זה שלום".

בן: "לא נכון, בין ישראל לירדן היה מצב מלחמה".

ינון : "זה שלום עם הערבים".

בן: "אתה לא מקשיב, אני מבקש ממך להקדיש לי עשרים שניות. בין ישראל וירדן שרר מצב מלחמה וההסכם הפך אותו לשלום, בין ישראל והאמירויות יש יחסים מסועפים מזה 25 שנה, וההסכם הפך אותם לגלויים. אתה רוצה לקרוא לזה שלום? יש לנו חופש ביטוי, תעשה מה שאתה רוצה".

ינון: "בדיוק, בהסכם שלום כתוב שלום, על המטוס כתוב שלום, טראמפ אומר שלום, באיחוד קוראים לזה שלום, אנחנו אומרים שלום, ובן כספית יגיד נורמליזציה".

המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות (צילום: רויטרס)
המשלחת הישראלית באיחוד האמירויות (צילום: רויטרס)

בן: "באיחוד אמרו 'אנחנו עושים נורמליזציה תמורת ביטול הסיפוח' וזה לא רק ביטול, אלא גם הקפאה בשטחים, והכרה בעקרון שתי המדינות על בסיס מפה, עד כאן האמת. אני רציתי להגיד משהו אחר, פתאום נזכרתי, ויותר נכון שהזכירו לי, שאת הדרישה הדי מטומטמת לפלסטינים לעשות פה בחירות, דרש אתה זוכר מי?

ינון : "בוש, לא?"

בן: "כן, רפובליקן שיצא לשתי מלחמות, נשיא מיליטנטי, ימני, שמרן, שעשה את הטעות וקבר אותנו פה יחד עם החמאס".

ינון :"זה לא שהרפובליקנים פחות דמוקרטיים, פשוט הם שמים גבולות וקווים אדומים".

בן: "הכריחו אותם לעשות בחירות ונפלנו, כולנו משלמים את המחיר".

ינון : "חמאס ניצח. הרשות הפלסטינית היא רשות לא חוקית".

בן: "אז בוא נפרק אותם? "

ינון: "רובם מעדיפים את ישראל מאשר את הרשות".

בן: "דיברנו אתמול עם אוהד חמו על ספרו המרתק, והוא אמר שאצל הפלסטינים הולכת ומתגבשת ההכרה לחזור לרעיון המדינה האחת. אותי זה קצת מפחיד".

ינון: "יש להם רשות, שיסתדרו עם הרשות שלהם, שייהנו".

בן: "זה לא יקרה כי טראמפ  לא יהיה פה לנצח".

יהודה ושומרון, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
יהודה ושומרון, ארכיון (למקום המצולם אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

ינון: "לא לנצח אבל עוד ארבע שנים".

בן: "זה לא מספיק, יש לי פה ילדים, ואולי נכדים, אז זה לא מספיק. עם נשיא אחר ועולם במצב רוח אחר, יגידו לך דברים אחרים, ונהיה תקועים עם החזון של ינון מגל, ואני אוקיע אותך לדיראון עולם, עם ביבי סיימתי".

ינון: החזון שלי הוא חזון לגאולת עם ישראל, התחלת הגאולה במדינת ישראל ובעזרת השם יבוא משיח צדקנו, ונבנה את בית מקדשנו ונעלה ברגלנו להקריב קורבנות בהר הבית, בעיר ציון, בירושלים. אמן ואמן, כן יהי רצון".