המשבר הבריאותי והכלכלי, שהפך גם למשבר פוליטי, העלה שוב את האפשרות של הליכה לבחירות. זו אמנם הורדה בינתיים מהשולחן בעקבות החוק לדחיית אישור התקציב, אבל העיסוק באפשרות עדיין נמצא על הפרק. מי שממשיכה להתחזק בסקרים היא מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט. חברתו למפלגה, ח"כ איילת שקד, התייחסה היום (שני) בראיון עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, לאפשרות של פירוק הממשלה וגם לניהול משבר הקורונה.  

בנט תוקף את ההנהגה

מה את אומרת על הסגר הלילי?
"הכל ברדק. 'פולישוק' נראה מקצועי לעומת הממשלה הזאת. אין ניהול, אין מנהיגות אין החלטות שמתקבלות בזמן ובגלל זה מדינת ישראל היא המדינה הכי אדומה בעולם. זאת פשיטת רגל עבורנו. זה הכל בגלל ניהול כושל וחוסר מנהיגות".
 
נתניהו ניהל את הגל הראשון בצורה מדהימה. בגלל שזו ממשלה דו ראשית זה לא הולך.
 נכון. כל היום השרים מתקוטטים אחד עם השני ומי שמשלם את המחיר אלה אזרחי ישראל, זו לא גזרת עולם שיש כאן 2,000 או 3,000 חולים ביום. בגלל שאין אימון בממשלה וההנהגה הציבור לא נשמע להנחיות".
 
אז אולי צריך לפרק את הממשלה?
"צודק. במשבר הפוליטי אמרנו לא טוב בחירות כי צריך להעביר תקציב אבל הם לא העבירו תקציב. אז אם אתם לא מצליחים להעביר תקציב והורסים את המדינה ומתפקדים בשלומיאליות אז תחזירו את המפתחות. חייבים בחירות במצב הזה. בגלל שהמצב כל כך גרוע אני פונה למאזינים - תיקחו אחריות, המגפה נמצאת בכל מקום אנשים צריכים לצמצם מגעים".
 
ומה עם כל האירועים שמתקיימים?
"אנשים צריכים לקחת אחריות ולא להגיע לאירועים. אותי הזמינו לכמה חתונות ולא הלכתי. מי שלא חבר קרוב ולא בן משפחה שלא ילך לאירוע, אנשים חייבים לקחת אחריות באופן איש. לא להיפגש עם סבא וסבתא לצמצם מפגשים".


 
האם אתם תלכו עם נתניהו אם יהיו בחירות?
"כרגע אין בחירות. אנחנו מפלגת הימין היחידה. להזכירך ביבי פירק את הימין. אני חושבת שאם נלך לבחירות נפתלי בנט צריך להעמיד את עצמו לראשות הממשלה. הוא מתאים, הוא מנהיג, הוא רציני, הוא הוכיח את עצמו בזמן הקורונה".
 
בהנחה שהתוצאות יהיו כמו בסקרים עם מי תלכו?
"זה לא רלוונטי. אני לא מרכיבה קואליציות לפני בחירות. ראינו שנתניהו זרק את הימין לאופוזיציה והלך עם השמאל. זרק את כל מה שחשוב, את תיק המשפטים, את הביטחון, את הכל נתן לשמאל. המפלגה היחידה שהיא ימין זה מפלגת ימינה".
 
את יודעת שסקרים זה כמו עלה נידף ברוח.
"נכון".

איך מאפשרים את ההפגנות?
"מי שמאפשר את זה זו הממשלה, נתניהו ושריו. החליטו לאפשר הפגנות בלי הגבלות. בוודאי שצריך הגבלות. כמו שיש מתווה לתפילות אפשר גם להחליט על מתווה של הפגנות הכל עניין של מנהיגות. הקואליציה הזאת לא הייתה הכרחית".
 
איך נתניהו היא מקים ממשלה? היו 59?
"היו מוציאם 3-2 אנשים והיו יכולים להקים ממשלה".
 
מה ניתן לעשות מה הפתרונות?
"לנהל ולהנהיג. אנחנו יודעים שחגי תשרי בפתח. צריך כבר השבוע לצאת אם מתווה מסודר לחגים. יש פתרונות, צריך לרדת לשטח, לעבור עיר עיר ולהחזיר את האמון לציבור. בגל הראשון, גם בגלל שלא ידעו מה זה הקורונה הציבור הקשיב להנחיות. היום הציבור מצפצף על ההנחיות.
צריך הנהגה שתדע לרתום את הציבור. הוא הקים ממשלה מנופחת ולא מצליחים לנהל את המשבר הזה".

האם את קוראת לנתניהו לעצור את ההפגנות?
"הממשלה היה צריכה לדאוג למתווה. ברגע שיש הנהגה שלוקחת אחריות היא יכולה להפעיל סמכות ולהפגין מנהיגות. במצב הזה שאין תקציב והממשלה לא מתפקדת עדיף בחירות".