רס"ר חיים דורי התחיל את חייו בנקודת פתיחה לא פשוטה. כשהיה בן שלוש, אביו נכנס לכלא ואמו נאלצה לגדל אותו ואת אחיו לבדה במצב כלכלי קשה. היום, 30 שנה מאוחר יותר, הוא משמש כרס"ר גדוד האיסוף "נשר" 414 ומנהל את חייו כאיש משפחה בעל דירה, קריירה ועם תעודת טכנאי תעשייה וניהול. "בדיעבד, זו הייתה ילדות קשה. אף ילד לא צריך לגדול ככה, אבל בשבילי זו הייתה המציאות", סיפר דורי לאתר צה"ל.

בראיון עמו הוא סיפר שגדל בסביבה, הוא היה מעורב בפריצות, דקירות וגנבות והלימודים לא עניינו אותו כלל. כבר מגיל צעיר חבריו החלו להשתמש בסמים, אך הוא מעולם לא ניסה בגלל אבא שלו. הוא סיפר כי אפילו לאביו הוא אמר: "אבא, אם אתה לא היית נרקומן – אני הייתי". בתיכון, מנהלת בית הספר קראה לאימו כדי לספר לה שלא יצא ממנו כלום, אך אימו לא הסכימה לוותר עליו. כשאביו השתחרר, אחרי שבע שנים בכלא ושנה בהוסטל שיקומי, הוריו התחתנו שוב והביאו לעולם את אחיו הקטן. 

חיים דורי בילדותו (צילום: אתר צה''ל)
חיים דורי בילדותו (צילום: אתר צה''ל)

 
כשרס"ר דורי הגיע לגיל 18 הוא התגייס לצה"ל. בראיון לאתר צה"ל הוא סיפר כי רוב חבריו לא התגייסו, וגם הוא לא האמין שהוא יישאר במערכת הצבאית הרבה זמן. אפילו כשאימו ביקשה ממנו לקנות ציוד לצבא הוא ענה: "לא צריך, אני גם ככה תכף חוזר". הוא התגייס לחוות השומר ובסוף הטירונות שובץ כנהג רכב קל בקריה. הוא נהנה משירותו הצבאי, מפקדיו לא ויתרו עליו ונתנו לו להרגיש שצה"ל זה המקום בשבילו. אך בתום שלוש השנים שמילא חיים, הוא החליט לגזור את החוגר ולצאת אל האזרחות.

אחרי שלושה שבועות שהיה משוחרר והחל לעבוד, דורי נקרא למילואים כנגד ציוד בבסיס תל השומר. בהתחלה הוא לא רצה לחזור אל המערכת הצבאית, אך כשחזר, הימים הפכו לחודשים והוא החליט שהגיע הזמן – הוא יצא לקורס נגדים וחתם קבע.

עם השנים, חיים מילא מספר רב של תפקידים מצפון ועד דרום, הוא הפך לרס"ר מצליח ולאחרונה מונה לתפקיד רס"ר גדוד 414 בגבול עזה. במקביל לו גם אביו עבר שינוי משמעותי. "אבא שלי תפס את עצמו בידיים, עשה תואר בחינוך, עבר שיקום ובימים אלו הוא מלווה נוער בסיכון גבוה", כך סיפר. באחד מתפקידיו הקודמים של רס"ר דורי, הוא היה מפקד של כ-117 חיילי מקא"ם (מרכז קידום אוכלוסיות מוחלשות). היה לו חשוב לדעת לגשת לכל אחד מהם: "לכל אחד יש שביל גישה, החוכמה של מפקד היא למצוא אותו", אמר דורי בראיון.

מתוך המשלחת של FIDF (צילום: אתר צה''ל)
מתוך המשלחת של FIDF (צילום: אתר צה''ל)

בשנה שעברה, טס רס"ר דורי לארה"ב למשלחת מיוחדת של FIDF לגיוס כספים. "באתי לספר את הסיפור שלי, להראות כמה הצבא עשה לי טוב, הציל אותי בעצם", ציין באתר צה"ל. הוא מאמין כי תמיד יש אור בקצה המנהרה וכי אסור להפסיק לחלום. כנשאל על העתיד, הוא סיפר שחשוב לו שיהיו לו ילדים - "לתת להם מה שאני לא קיבלתי".