הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו מאבדים תמיכה בקרב קהילת הישראלים דוברי הרוסית, כך עולה מסקר שנערך באתר NEWSru.co.il. בין היתר התבקשו הנסקרים לתת ציון להתמודדות הממשלה עם נגיף הקורונה, והציון הממוצע היה 2 מתוך 5. לשם השוואה, הציון לפני חודש היה 2.55. 

אביגדור ליברמן קורא לא להישמע להגבלות הקורונה. צילום: ערוץ הכנסת

על השאלה "כיצד אתה מדרג את פעולותיה של ממשלת ישראל להצלת המשק במהלך משבר הנגיף הכלכלי בסולם של חמש נקודות?", הציון הממוצע הוא 2.33 נקודות (בין "רע" ל"משביע רצון"). ואילו ראש הממשלה עצמו מקבל ציון נמוך לביצועיו במהלך המשבר - 2.03 לעומת 2.67 לפני חודש. 

הנשאלים התבקשו לענות גם במי הם תומכים לראשות הממשלה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן קיבל 21%, נתניהו - 18%, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד - 11%, יו"ר ימינה נפתלי בנט וח"כ גדעון סער - 7% כל אחד. פחות מ -5% מהנשאלים הצביעו בעד מועמדים אחרים.

שאלה מעניינת הייתה "את מי היית רוצה לראות כראש ממשלה אם נתניהו יעזוב את התפקיד הזה?". כאן הפער של ליברמן כבר גדול הרבה יותר - 22% לעומת 12% ללפיד. סער ובנט מקבלים 10% כל אחד ושר האוצר ישראל כ"ץ - 5%. פחות מ -5% מהנשאלים הצביעו בעד מועמדים אחרים.

בניגוד לסקרים באוכולוסייה הכללית, כאן הליכוד אינה המפלגה הגדולה ביותר, והיא אף הולכת ומאבדת מהתמיכה לה בקרב ציבור הישראלים דוברי הרוסית. אם הבחירות לכנסת ה-24 היו מתקיימות היום, 37% מהמשיבים היו מצביעים בעד ביתנו ישראל, 18% לליכוד, 14% ליש עתיד - תל"ם, ימינה 7%, כחול לבן - 2%, עבור מרצ - 1%. מפלגות וגושים אחרים זוכים לתמיכה של פחות מ-1%. 17.5% ציינו כי הם מתקשים לענות או לא יצביעו בבחירות.

הסקר נערך במהלך יממה בין ה-8-7 בספטמבר בקרב 1621 משיבים.