הקרב על האסי: כחלק מהמאבק המשפטי סביב הגישה לנחל, היום (שלישי) התקיים דיון בביהמ"ש העליון בנוגע לשאלת מיקום הדיון בנושא. נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות שוקלת להעביר את הדיון בעתירות בעניין נחל האסי מבית המשפט המחוזי בנצרת, לאחר שהתברר שאחת השופטות בו מתגוררת בקיבוץ ניר דוד

מפגינים מול קיבוץ ניר דוד. (צילום: רשתות חברתיות)

בהחלטה שהתקבלה בבית המשפט העליון, עידכנו ח"כ משה ארבל ומפלגת ש"ס את באי כוחם, לצד המועצה האזורית עמק המעיינות, נציג היועמ"ש ונציג הקיבוץ כי ברצונם לשנות את מקום הדיון מבית המשפט המחוזי בנצרת. הבקשה מגיעה כאמור, לאחר שנשיא בית המשפט, השופט אברהם אברהם סיפר כי שופטת בית המשפט עינב גולומב היא תושבת הקיבוץ ולטענתו יש להימנע מקיום הדיון בבית משפט זה. בתוך כיומיים צפויים הצדדים להודיע האם אכן יש להעביר את מקום הדיון ולהיכן.

עתירת ח''כ ארבל ומפלגת ש''ס (צילום: צילום פרטי)
עתירת ח''כ ארבל ומפלגת ש''ס (צילום: צילום פרטי)

כזכור, ח״כ משה ארבל ומפלגת ש"ס הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה לפתיחה מיידית של הנחל לכלל תושבי ישראל. העתירה מתייחסת "לחסימת דרכי הגישה לנחל האסי על-ידי קיבוץ ניר דוד, וזאת בניגוד לחוק ולהסכמי הקיבוץ עם מנהל מקרקעי ישראל". העתירה מורכבת מצו ביניים המבקש "לשנות את המצב בשטח באופן מיידי. שכן, גם אם רוצים להגיע לפשרה יש לעשות את הדיון בשערים פתוחים", נאמר בעתירה. בנוסף, דורשת העתירה "שבאופן קבוע לא ייחסמו הדרכים והנחל השייך לכלל עם ישראל".