מוצרי ספיגה ולא חיתול

מבוגרים רבים בגיל הזהב סובלים מבריחת שתן ביום ובלילה ומוצעים להם מגוון פתרונות. הם יכולים לקבל טיפול תרופתי, מכשור מיוחד ומוצרי ספיגה. המוצרים כוללים: תחתוני ספיגה, פדים וחיתולים ורמת הספיגה שלהם גבוהה. הם מותאמים לכל גיל ולכל גודל, ליום ולילה, לגברים ולנשים ומעניקים תחושה של יובש וניקיון. עם זאת, המבוגרים מתביישים ולא מוכנים שיתייחסו אליהם כאל ילדים וידברו איתם על חיתולים. לפיכך, אם יש לכם הורה הסובל מבריחת שתן, הציעו לו מוצרי ספיגה למבוגרים ואל תעשו שימוש במילה חיתולים.

שימרו על דיסקרטיות

בשל חוסר השליטה בסוגרים והבושה שמתלווה אליה, חשוב להציע למבוגרים מוצרי ספיגה באופן דיסקרטי ובארבע עיניים. אין צורך שכל המשפחה תדע על כך. צריך לנהוג בעדינות ואף להביא ביוזמתכם מוצרי ספיגה שונים כדי שהם יתנסו וימצאו מה הכי מתאים להם. אם תקפידו להתאים להוריכם מוצרי ספיגה בדיסקרטיות לפי הצרכים שלהם, הם יעריכו זאת ולא יהיו נבוכים. 

אורולוג יכול לעזור

בשל העובדה שלבריחת שתן יכולים להיות גורמים רבים, מומלץ להיבדק אצל אורולוג שיוכל להציע פתרונות כירורגיים או תרופתיים, ואף יעזור לשכנע את הוריכם לעשות שימוש במוצרי ספיגה. כאשר תלוו את הוריכם למומחה, הם ירגישו שיש להם אוזן קשבת ושאתם נרתמים למשימה. אם בכל זאת לא תצליחו לשכנע אותם בדרכי נועם, אולי הרופא יצליח. חשוב שיידעו שהתופעה יכולה לבייש אותם יותר אם היא לא תטופל. עדיף להשתמש במוצרי ספיגה כדי שלא ינדוף מהם ריח של שתן ואת זה הם חייבים לדעת. אם גם הרופא אינו מצליח והם חשים מושפלים או בדיכאון, רצוי להיוועץ בפסיכולוג שיסייע בכך.

דברו אליהם באופן הגיוני

ההורים שלכם חייבים להבין את ההיגיון שהשתן מתייבש על הבגדים וגורם לו להסריח באופן קיצוני. ישנם מבוגרים שאינם מריחים זאת ולכן אינם מודעים לריח החריף. הסבירו להם את ההיגיון שאנשים עלולים להתרחק מהם וזה יכול לפגוע בהם חברתית. חבל שיחליפו בגדים בתדירות אם הם יכולים להשתמש במוצרי ספיגה שימנעו את הריח החריף. אל תשתמשו בביטוי של בריחת שתן, אלא דברו על חשיבות הניקיון. במידה והם מתנגדים לכם היעזרו בגוף שלישי כמו רופא משפחה או חבר.

ואם גם זה לא עוזר?

לא ניתן לכפות על אנשים מבוגרים דבר. ניתן רק לשכנע אותם בצורה עדינה. אם כל ניסיון שלכם לא הצליח לשכנע אותם, תנו להם להתמודד עם הסיטואציה לבד על אף שזה יגרום לכם למפח נפש. בכל אופן, חשוב לדעת שברוב המקרים, ניסיונותיכם יעלו פרי.