ברקע התנצלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני משפחתו של יעקוב אבו אלקיעאן, שנורה למוות באום אל חיראן על ידי שוטרים בינואר 2017, על מותו, שוחחה אלמנתו, ד"ר אמאל אבו סעד, עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד הערב (שלישי) בתוכניתם ב-103FM על התוכנית לחקור שוב את נסיבות מותו של בעלה.

כספית: אלמנתו של יעקב, אמאל אבו סעד. אני מניח שעובר עלייך יום מרגש. האמת יוצאת לאור באיחור קל. מה התחושה?.
"תחושה קשה, עבר הרבה זמן. כל פעם מתעורר מישהו ואומר מילה וזה נעלם. אני מקווה שהפעם יתעורר וימשיך. שהאמת תצא והצדק יהיה".

פרופ' אלדד: קיבלתם דו"ח תחקיר של המשטרה?
"אני אישית לא קיבלתי, אבל אני מניחה שכן קיבלו. אני יודעת שהרבה עורכי דין שהתעסקו בזה, בזכויות אדם, יש להם את כל החומרים. אני בקשר גם עם עורכי דין כאלה, ואני יודעת שעם כל החקירות זה הגיע למשהו כמו 2,000 עמודים. זו עבודה קשה של אנשים שכל הזמן רצו אחרי הצדק והוצאת האמת לאור, אני מקווה שזה יצא הפעם".

כספית: מה בעצם את מצפה שיקרה? התנצלות לא קיבלתם אבל חוץ מהתנצלות, אם יחליטו לחזור בהם אתם מצפים לעוד משהו.
"אני מאמינה שכן, אם אנחנו מדברים על צדק ויש לנו לדוגמה רה"מ שכבר נכנס, אולמרט, כי רצו צדק מסוים או לא יודעת מה. אז יש גם כאן מקום, לא משנה מי האדם, אם הוא שר, מפכ"ל או לא יודעת מה, אם המדינה רוצה צדק - שתעמיד את האנשים לדין וכל אחד יקבל את העונש המתאים לו, בהתאם".

פרופ' אלדד: את מדברת על הדרג הפוליטי, מדיני. לא על השוטרים בשטח?
"אני מדברת על כל אדם שטעה בתהליך, בכל מה שהתרחש. שיעמוד לדין. אם אנחנו מדינת צדק ואנחנו מדברים על מדינה דמוקרטית, שכל מי שטועה מקבל עונש בהתאם, אני מצפה שזה מה שיקרה, שיענישו אותם". 

כספית: מישהו התקשר להתנצל היום? עמותת רגבים התנצלו מולכם?
"אני לא יודעת, לא שמעתי שמישהו הרים טלפון למשפחה או הגיע למשפחה והתנצל. התנצלות לא מחזירה אנשים וצריך לראות עוד דברים מעבר. אני רוצה להוסיף שלא רק דורשים את טיהור שמו. אפילו לא קיבלנו שום דבר. אני אשתו והבנות שלו אצל אמא שלו, עדיין לא קיבלנו שום דבר מהמדינה, אפילו לא פיצוי על הבית האישי שלי שהם הרסו באותו יום ועד היום לא קיבלתי דבר. ארבע שנים, מצב בלתי נסבל, אי אפשר לחיות ולהמשיך את הדברים, לא רק מבחינה נפשית ורגשית, אלא גם בחיי היום־יום קשה לנו".