מנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלדד פרשר ניצל אתמול (שלישי) את אירוע הרמת הכוסית (בזום) לראש השנה כדי להיפרד מהבנק ולאחל הצלחה למחליפו משה לארי. באיגרת פרידה לעובדים שהגיעה ל"מעריב" ובדברי הפרידה הוא כתב: "החל ממרץ אנחנו חווים משבר שעלול להתברר כחמור ביותר בדור האחרון. משבר שהוא בראש ובראשונה בריאותי וחברתי ולא רק כלכלי, הכופה על חלקים ניכרים באוכלוסייה בידוד מתמשך וריחוק חברתי".

"חווינו שנה קיצונית לא סטנדרטית. אף אחד מאיתנו, גם לא החזאים הכלכליים המתכוננים לתרחישי פנדמיה ולכל דבר אפשרי, לא הבין את גודל אירוע המגיפה", כתב פרשר והוסיף: "העובדים הוכיחו את עצמם בתקופת המשבר בהתארגנות תוך כדי תנועה. באירוע קיצון, במצב שלא יכולנו להבין איך להגן על העובדים ועל הלקוחות תוך המשכיות עסקית, הצלחנו לתת שירות ולפתוח סניפים גם עם מופע עובדים נמוך".

אלדד פרשר, מנכל בנק מזרחי טפחות היוצא (צילום: אילן בשור)
אלדד פרשר, מנכל בנק מזרחי טפחות היוצא (צילום: אילן בשור)

לדבריו, "הבנק נוהל בזמן של חוסר יציבות ועולם שמשתנה באופן מהיר, עם תנודתיות גבוהה, ריביות שעולות ובעיקר יורדות כמו רכבת הרים, שינויים רגולטוריים, ושיח וחקיקה שלעתים קרובות מדי היו מתלהמים".

פרשר המשיך: "היכולת לייצר תוצאות עסקיות טובות מהמתחרים הושגה בזכות הבחירה לא ללכת בדרך המלך. ולשם כך דרוש אומץ". מנכ"ל הבנק הפורש אמר עוד: "תפקיד הבנקים הוא לקחת כסף ולתת כסף, אבל מה שהופך בנק טוב לבנק מצוין זאת התרבות הארגונית. הצלחנו לבנות תרבות ייחודית המזוהה ומבודלת ומיוחסת, אבל יש לנו עוד הרבה מה לעשות בנושא". הוא החמיא ליכולת "להצמיח הנהלה הפועלת כתזמורת הרמונית מגובשת ואחראית. הצלחנו להצמיח את המנהיג (משה לארי - י"ש) שיוביל אתכם בשנים הקרובות".