רגע לפני הסוף: כאילו כדי שנסיים את העונה הזו בטעם טוב ונתעלם מהחטאים שביצעה ההפקה לאורך הדרך – קיבלנו אמש פרק כמעט נורמטיבי: לא קצר מדי, לא קיטשי מדי ותאמינו או לא – בלי יתרון מובהק לאסי בוזגלו. נכון, ים פרסומות קיבלנו ועוד איך – אך בימים אלה חשוב להסתפק גם במועט.

הישרדות VIP. צילום: באדיבות רשת 13

אז כיאה לפרק נורמטיבי שהזכיר לנו עונות נושנות וטובות של הפורמט, התמזל מזלנו לצפות בשתי משימות שלמות ולא חצאי מועצות מביכות. חמשת השורדים מגיעים למשימת החסינות שהתגלתה כאחת האכזריות שנראו העונה: השורדים מוצאים עצמם תלויים על סורגים במן תנוחת אסיר לא סימפטית, וככל שעובר הזמן גופם מוטה קדימה והסבל מחריף.

אני רואה את הסורגים הללו והדבר הראשון שעולה לי לראש זה: "לאסי יש דלקות כתפיים, איך הוא יעשה את המשימה?". לא ייאמן שצפייה בתוכנית הזו הפכה אותי לאורתופדית של השייח'. אבל הפלא ופלא, השערותיי התגלו כנכונות כי עד מהרה אסי מצא עצמו במים. זמן קצר לאחר מכן גם ישראל ואלינה נפלו, ואז שוב קיבלנו את הדו-קרב המעיק בין ירדן ועידן, שהפך מחינני בהתחלה לדי מתיש. לאחר עוד רצף אמירות לא רלוונטיות על הזוגיות האפלטונית בין השניים, ירדן, להפתעת כולם, נופלת, ועידן זוכה בשרשרת חסינות הראשונה שלו במשחק, והאחרונה במשחק בכלל. אחלה טיימינג.

אסי בוזגלו (צילום: באדיבות ערוץ רשת 13)
אסי בוזגלו (צילום: באדיבות ערוץ רשת 13)

מה אומרת שרשרת החסינות הזו? בגדול, כלום. ראשית, משום שלישראל יש קלף ביטול חסינות (ירושה מהדוגמנית איילון) וזו ההזדמנות היחידה שלו להשתמש בו, ושנית כי המקום שלו ממילא היה בטוח, יותר מכל היתר.

בנוסף, גילינו שהפינאלה לעונה חסרת הסוף הזו הוא שלגמר יעלו ארבעה שורדים: מה שאומר שקולותיהם של שבעה (!) מושבעים בלבד עתידים להתחלק בין ארבעה. למעשה, ייתכן שאפילו שלושה קולות בלבד יספיקו לשורד בשביל לנצח, אם יתר הקולות יתפלגו בין השאר, מה שסביר שיקרה בהתחשב בתמהיל המושבעים. אגב, להערכתי במהלך הגמר 'יפתיעו' את השורדים בכך שרק שלושה יעמדו לבסוף להצבעת המושבעים, אך נמתין עם זה לעת עתה.

חכו, זה לא הכל: את השורד שלא יגיע לרביעייה אנחנו נגלה רק בחלקו הראשון של הגמר, שישודר במוצ"ש, או כפי שאני קוראת לו – פרק רגיל כאשר מדי פעם נראה את השורדים מגולחים, מאופרים ולבושים מוגזם על במה אובר מושקעת. הרי מועצת השבט בה הודח השורד החמישי כבר התקיימה באי – לכן כל שנותר הוא לשדר אותה, ולצד הפרסומות לספק שיחות לקוניות תוצרת גיא זוארץ, כדוגמת :"ישראל, איך התחושה?", "ירדן, את מתרגשת?" כשהתשובה המתקבלת היא תמיד: "וואו", "לא ייאמן" ו"מרגש כל כך". שמחת זקנתי.

חזרה לפרק אמש. עידן מאושר עד הגג מקבלת שרשרת הלא-כלום שלו והשורדים מגיעים למשימה נוספת, הפעם על צמיד הווטו – אותו אלמנט משפיע ואסטרטגי אשר הפעם כיכב פחות ממה שהופיעה דנה רון לאורך העונה. ברגע זה, לצמיד הווטו אכן היה משקל רב – אך רק במידה ויגיע לידיים של ישראל או אסי.

המשימה לכשעצמה הייתה מורכבת ואינטליגנטית, שונה לצערי מרוב המשימות העונה שסבבו סביב סבל מטאורי ו-99% פיזיות, ובסופה ניצחה ג'רבי, שהפגינה ביצועים יוצאים מן הכלל. בתוך כך, מוכרחים להודות כי כעת, לצמיד שלה אין יותר מדי משמעות, ואני אסביר: אסי מעדיף להגיע לרביעייה עם שלישיית הג'רביז, על מנת לגרוף את מרבית הקולות מחבריו במושבעים. ישראל, לעומתו, לא מפגין איזו חשיבה אסטרטגית (ממש כפי שלא הפגין לאורך העונה) ולכן יסתפק בלהעפיל לרביעייה ותו לא.

מתמודדי הישרדות (צילום: באדיבות ערוץ רשת 13)
מתמודדי הישרדות (צילום: באדיבות ערוץ רשת 13)

עידן, שאי שם מזמן הציג תפיסה אסטרטגית מרשימה ומבטיחה – להדיח את ג'רבי בשיתוף פעולה עם בוזגלו – חוזר בו, מבלי להודות בכך, ומכריז כי הוא וירדן 'באנקר' בגמר. מה שנקרא, בהצלחה לחלוק את הקול של קוז'י ואילנה. בסיום הפרק עוד הבחנו בעידן מנסה להציע לירדן אופציה בה אלינה תודח וכך הם יגיעו יחד עם ישראל ואסי לגמר, אך היות וירדן מאוד לא התלהבה מהרעיון – סביר להניח כי היא תרד לטמיון ואלינה תזכה מן ההפקר להגיע לרביעייה.

לכן, היות והצמיד בידיים של הג'רביז - משמעותו כמעט ואפסית שכן שלושתם יחליטו לבסוף את מי להדיח, רק שהפעם הוא גם יקושט בצמיד. לא ביג דיל.

אז יש לנו חמישיית גמר! אני לא יודעת אם לצחוק מכמה שזה מגוחך, או לברך על כך שאין לנו שביעיית גמר (תרחיש הגיוני, בהתחשב בהפקה הזו). ישראל, אסי, ג'רבי, עידן ואלינה – ארבעה מהם יעפילו לרביעייה בשבת הקרובה, ייתכן כי רק שלושה מהם יתחרו על קולות המושבעים, אך מה שבטוח – עוד כמה ימים בלבד, ולא נשמע את גיא זוארץ אומר יותר "יעקב, הילד ענק". מאמינים? הכינו את עצמכם, זה קרוב מאי פעם!

קדימון לגמר הישרדות. צילום: באדיבות רשת 13