גולש נהרג לאחר שהותקף על ידי כריש בחוף גרינמאונט שבקולנגאטה, אוסטרליה. האדם בן ה-46, שנכנס לגלוש, ננשך ברגלו על ידי כריש ביום שלישי אחר הצהריים. המציל הראשי, וורן יאנג, סיפר כי גולשים אחרים שראו את המקרה נחלצו לעזרתו וסחבו אותו אל החוף. התקיפה הייתה קשה והגולש נהרג כבר במים.

ממשטרת קווינסלד נמסר כי הוא סבל מפציעות קשות ברגלו התחתונה. דובר המשטרה סיפר כי הגולש הוצא מהמים בסמוך למועדון הגלישה בחוף. הוא טופל על ידי שירות האמבולנס האזורי שהגיע לנקודה וקבע את מותו.

שלט אזהרה מפני כרישים באוסטרליה (צילום: רויטרס)
שלט אזהרה מפני כרישים באוסטרליה (צילום: רויטרס)

בחוף גרינמאונט מוצבים ווי פיתיון ורשתות. אמצעי הגנה אלה קיימים כדי לתפוס את הכרישים ולמנוע התקרבות שלהם אל החוף. "הציוד מוריד את הסיכון, אך הוא אינו מהווה מחסום בלתי חדיר בין כרישים לבני אדם", כך על פי אתר האינטרנט של מחלקת הדייג באוסטרליה.

חקירת הרשויות באוסטרליה שנערכה ב-2017 קבעה כי רשתות הכרישים גורמות יותר נזק מתועלת. "הן מספקות לאנשים תחושת ביטחון כוזבת, והן גם מסבכות והורגות מינים ימיים מוגנים כמו לוותינים וצבים", כך נקבע על ידי הוועדה. סיפור זה הינו תקיפת הכריש הקטלנית הראשונה באחד מחופי אוסטרליה מזה עשרות שנים. התקיפה האחרונה קרתה בשנת 1962. 

השר לאיכות הסביבה של קווינסלנד, מארק פרנר, אמר כי מותו של הגולש הוא "טרגדיה מוחלטת". עוד הוא הוסיף, כי כרגע מתנהלת חקירה שתבדוק את נסיבות המקרה. נכון לעכשיו, אין פרטים על הכריש התוקף, אולם המשטרה עורכת חיפוש אווירי אחר הסימנים שהשאיר בזמן התקיפה.