עימות חריף התפתח במליאת הכנסת היום (רביעי) בין שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) לבין השר המקשר בין הממשלה והכנסת דוד אמסלם (הליכוד). במסגרת שאילתות שונות שהופנו לשר המשפטים אמר ניסנקורן: "לא נתעסק כל היום בתיקי נתניהו. הם יתבררו בבית המשפט ולא בפרלמנט".

עוד אמר השר כי "רק בית המשפט יקבע, לא אף אחד אחר - גם לא ראש הממשלה ולא אני. אם ראש הממשלה זכאי או צריך להוכיח את חפותו - זה יקרה רק בבתי המשפט. כל דבר יתברר בבית המשפט. אתם רוצים לנהל פה את המשפט?". ניסנקורן הוסיף: "ביום חמישי פנינו לשר אמסלם להעלות שני חוקי קורונה. התשובה שקיבלנו הייתה שהוא לא מוכן לעסוק בכך".

בתגובה לדברים אלו ענה לו השר אמסלם ואמר "אתה שפוט של מנדלבליט, אתה לא מבין את תפקידך. אתה מגן עליהם רק בשל הפריטטיות משום שרוב חברי הכנסת לא מקבלים את זה. אתה רואה את תפקידך כנושא כליו של מנדלבליט". אמסלם המשיך ותקף: "אתה משתמש בטענת הקוזק הנגזל. מה שמנדלבליט אומר לך אתה עושה. כל תפקידך הוא להמשיך לחקור את תיקי נתניהו".

"אתה שיקרת, אמרתי לך שעד שלא נסדיר את סוגית מינויי הבכירים בישיבה אצל ראש הממשלה לא נוכל להתקדם עם חקיקה. אתם מרמים אותנו - אסור לאף אחד לחוקק חוק שנוגע למשרד המשפטים. אתה מתייחס לזה כאל גוף פרטי שלך, כמו בהסתדרות" אמר אמסלם. השר מהליכוד גם טרח להזכיר את אי עמידתם של כחול לבן במשמעת הקואליציונית כהצביעו נגד טיפול ההמרה.

עימות חריף התפתח גם בין שר המשפטים ויו"ר הכנסת יריב לוין. העימות התפתח בעקבות שאילתה של ח"כ מאי גולן בעניין פרשת הקרקעות של עו"ד ליאת בן ארי ובעקבות הצעת ח"כ סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגודי העניינים בפרקליטות. 

שר המשפטים ניסנקורן: "ההצעה להקמת ועדת חקירה בנושא הפרקליטות היא שבירת כלים, אתם צריכים להחליט אם אתם בשותפות או שאתם במאבק מתמשך. שמירה על שלטון החוק אלה דברים שהם בליבת האמונה של כחול לבן" יו"ר הכנסת יריב לוין הגיב: "שותפות היא משני הצדדים, זה לא שלטון החוק, לגונן על עבירות פליליות זה ההפך משלטון החוק, חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה הזו".

בתשובה לשאילתה אמר ניסנקורן: "בתקופה האחרונה גוברים הניסיונות החוזרים ונשנים להכפיש את עו"ד בין ארי בפרסומים שונים בתקשורת. העובדה שפרקליטה נאלצת להסתובב עם אבטחה כאשר כלפי בני משפחתה נשמעים איומים ונעשים ניסיונות למרר את חייה, רק בשל מילוי משימה על שמירת חוק שהוטלה עליה במסגרת עבודתה, היא בלתי נסבלת. כמי שעומד בראש משרד המשפטים אני מצפה מכל עובדי המשרד לשמש דוגמה ומופת בהתנגדותם המקצועית והאזרחית ובצד זאת אמשיך לעמוד כחומה בצורה נגד התקפות שלוחות רסן על עובדי ציבור מסורים שכל חטאם הוא אכיפת החוק".

ניסנקורן תקף בדבריו את הניצול הציני שעושים לדבריו במותו של יעקוב אבו אלקיעאן ואמר: "מדובר בשימוש מכוער במקרה מוות מלפני כמה שנים וציבור שלם שקיבל הסתה בעקבותיו". בתגובה לדבריו אמר לו יו"ר הכנסת יריב לוין: "תמלא את תפקידך, אל תטיף לנו מוסר". 

שר המשפטים תקף את יו"ר הכנסת ואמר: "עם כל הכבוד, אתה לא ממלא את תפקידך. אתם לוקחים את כנסת ישראל למסע הרפתקאות מכוער נגד הדמוקרטיה ונגד שלטון החוק. מקשרים מקרה מוות או מלל לתיקי נתניהו. ציבור שלם מקבל הסתה מתמדת, לא סתם התעקשנו על תיק המשפטים". לוין בתגובה: "זה ההפך משלטון החוק. ועדת השרים לחקיקה לא מתכנסת כבר שלושה שבועות". 

העימות בין השר ניסנקורן ויו"ר הכנסת לוין. צילום: ערוץ הכנסת

במהלך חילופי הדברים, אמר שר המשפטים ניסנקורן כי ההצעה לחקור את הפרקליטות היא שבירת כללים וכלים, ולדבריו כך רואה את זה גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ ויתר חברי כחול לבן. הליכוד צריך לדבריו להחליט אם הוא בשותפות או מאבק מתמשך. יש הבדל בין ביקורת להסתה.

הוא פנה ליו"ר הכנסת יריב לוין שניהל את הדיון ואמר: "ההסתה הפרועה בלתי נתפשת, גם שלך כשאתה בתפקיד כל כך ממלכתי". לוין ענה לו: "שותפות זה לשני הצדדים, זה נושא שחשוב לציבור עצום. גם אתם צריכים להיענות לבקשות לדברים שחשובים לנו. לכולם יש אינטרס שהדברים יתבררו. אם זה קורה כך בתיקו של אדם אחד זה לא נעצר שם, מי יודע אם לא יושבים היום בבתי סוהר במדינת ישראל אנשים רק על שום כך שזכויותיהם נרמסו. ואתה כשר משפטים, חובתך להיות הראשון שדורש את הבדיקה הזו, לא זה שחוסם אותה, ותהיה ראשון הדורשים לברר ולבדוק ולהרחיק מהמערכת את מי שהשתמשו בסמכותם לרעה. אתה לא עושה את תפקידך בעניין הזה.".