פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי מרכז נגד וליד מנצור, תושב ג'נין בן 23, שביצע את פיגוע הדקירה בראש העין ב-22.8. מנצור מואשם בניסיון לרצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שוד בנסיבות מחמירות בנסיבות מעשה טרור, שיבוש מהלכי משפט ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי רייס, הגיע הנאשם לשכונה חדשה בראש העין הנמצאת בבנייה, שם נתקל בקורבן, שבבעלותו דירה הנמצאת בהליכי בנייה בשכונה. מנצור טען בפניו כי יש ברשותו מפתחות לדירות, לרבות דירתו. כאשר הגיעו השניים לדירה, שלף סכין, צעק "אללה אכבר", והחל לדקור באמצעותה את הקורבן כ-20 דקירות. בין השניים התנהל מאבק שבסופו הותיר המחבל את המתלונן על הרצפה, דקור בכל חלקי גופו. לפני שעזב גנב את את הטלפון הנייד, המפתחות ושלט רכבו של הקורבן, שהצליח בכוחותיו האחרונים להזעיק עזרה. הוא נמצא על ידי עוברי אורח ופונה לביה"ח במצב אנוש.

תיעוד המעצר בג'נין. צילום: דוברות המשטרה

המחבל הצליח לחזור לביתו בג'נין, שם נקט סדרת פעולות על מנת לחמוק מרשויות החוק. בין השאר הסתגר מנצור בביתו, לן בדירת מסתור ואף גילח את שערות ראשו וזקנו ודרש מחבריו להתייחס אליו בשם בדוי.

בבקשת הארכת המעצר כתוב עו"ד רייס: "נגד המשיב קמה עילת מעצר. לאור חומרת, טיב ואופי מעשיו, תוצאתם הכמעט קטלנית, הפנייתם כלפי עובר אורח ישראלי יהודי באשר הוא, והמניע המדיני, דתי, לאומני או אידיאולוגי שעמד בבסיסם, קיים יסוד סביר מאוד לחשש שיסכן את בטחון הציבור והמדינה. נוכח היותו פלסטיני תושב אזור יהודה ושומרון, ופעולות רבות שכבר נקט לכאורה בניסיון לשבש מהלכי משפט ולהתחמק מהליכי שפיטה, קיים יסוד סביר לחשש ששחרור המשיב או אי מעצרו יביא לשיבוש הליכי משפט על דרך התחמקות מהליכי שפיטה".

וליד מנצור נלכד על ידי כוחות הימ"מ לאחר ביצוע הפיגוע. במהלך פעולת המעצר, מחשש כי החשוד חמוש, שלחו לוחמי הכוח כלב תקיפה משטרתי, שסייע באיתור ובמעצר החשוד.

כתב אישום נגד וליד מנצור by מעריב אונליין on Scribd