ד"ר מאיה רוזמן ממשיכה לענות לשאלות המאזינים בתוכנית הרדיו שלה ב-103FM, והפעם - הורה המסרב לתת לילדיו לאכול תירס בטענה כי אין בכך ערך תזונתי. האמנם? 

שלום, צהריים טובים.
צהריים טובים. אני סבתא מהצפון ויש לי נכדים חמודים שגרים בפתח תקווה - תאומים בני 5, ואחריהם נכד בן שנתיים וחצי. הילד מאוד אוהב תירס, אבל האבא לא כל כך אוהב לתת, למרות שהילד לפעמים מתחנן. 

כי הוא פוחד שייחנק מהגרגירים?
"הוא אומר שכמו שזה נכנס ככה זה יוצא, ממילא זה לא תורם לו. אני גם סבתא ממוצא פולני וגם אכפת לי, אבל מצד שני אני לא האם ולא הקובעת. אני על תקן מייעצת וחופרת, אבל נורא חורה לי, כי הילד מאוד אוהב תירס".

את האמא של האבא?
"של הבת, אבל אני ובעלה ביחסים מצוינים".

ובעצם את רוצה שהוא יאכל תירס כי הוא מאוד אוהב - הם רזים?
"הילדים רזים".

והוא פוחד שהם יתמלאו מתירס ומעדיף לתת להם משהו אחר. אפשר להגיד שיבקשו מהילדים ללעוס ממש טוב את התירס ואז יש ערך תזונתי. לא הכול יוצא, חלק כן מתעכל.
"יש לזה ערך תזונתי שכדאי?"

תירס (צילום: אינגאימג')
תירס (צילום: אינגאימג')

תירס זה דבר בריא, יש לזה יותר סיבים תזונתיים מפחמימות אחרות. יש יחסית פחות סוכר, והרבה ויטמינים ומינרלים. יש קצת זרחן, יש אבץ שדרוש למערכת החיסון ואשלגן שטוב ללחץ דם - יש בזה הרבה דברים טובים אם הם באמת נספגים. הוא אוכל את זה במקום פחמימה בארוחת הצהריים?
"הוא אוכל במעון. הוא אומר שאכל קציצה ותירס, אבל הוא כל כך אוהב תירס. גם הגדולים יותר אוהבים, אז למה לא? בסעודה שנייה אצל הסבא והסבתא, הם אוכלים סלט תירס עם מיונז, גמבה ושמיר".

רגע תגידי לי אני רושמת תירס, שמיר קצוץ, וגמבה? זה נשמע טעים. 
"טעים מאוד. הקטן אומר שהתירס מלוכלך, ומתחיל לנקות את הגמבה והשמיר".

תגידי לחתנך שהוא מגזים, לא צריך להגזים. הוא רואה שחלק יוצא, אבל לא הכול. אם לועסים טוב, הערך התזונתי גבוה ויש לתירס הרבה יתרונות בהשוואה לפחמימות אחרות כמו פסטה או פתיתים.